Застрахователите искат ясна методика за изплащане на имуществените и неимуществените суми.
Браншът е заплашен от криза, предупредиха на пресконференция в БТА от Асоциацията на българските застрахователи. Менда Стоянова беше единствената, която имаше смелостта да внесе промените в Застрахователния кодекс. Това заяви Светла Несторова, председател на Асоциацията на българските застрахователи.
Асоциацията на българските застрахователи нямат интерес от социална криза, която би възникнала, тъй като едно увеличение на "Гражданската отговорност" ще засегне 3 милиона 53 хиляди 317 души.
На пресконференция в БТА Несторова разясни, че от лятото след излизането на решението на ВКС, с което се разширява кръгът от лицата, които могат да получат обезщетение, застрахователите предлагат такива промени, но никой не им е обърнал внимание.
Застрахователите продължават да настояват за ясна методика за изчисление на обезщетенията и очакват ограничаване на злоупотребите, заяви Несторова.
Освен това от Асоциацията на застрахователите обявиха, че ако не се направят законови промени, които да ограничат размера на изплащаните обезщетение, то "Гражданската отговорност" трябва да стане 1000 лв..
Проблем според Асоциацията е, че в България шофьорите плащат най-евтината застраховка "Гражданска отговорност" в Европа, а същевременно застрахователите плащат високи обезщетения и регистрират най-високата смъртност при пътно-транспортни инциденти. Застрахователите няма как да издържат при това положение, категорична е Несторова. Заведени дела за над милиард лева няма откъде да дойдат освен от цената на "Гражданска отговорност".
Припомняме, в неделя премиерът Бойко Борисов нареди на депутатите от групата на ГЕРБ да не приемат внесените между първо и второ четене в парламента на промените в Застрахователния кодекс.
Причината е, че след приемането на документа на първо четене, председателят на бюджетната комисия Менда Стоянова внесе промени, с които се лимитират обезщетенията за роднините и близките на загинали в катастрофи. Подобен таван на обезщетенията има в евродиректива и според противници на промените не е необходимо още едно ограничение.
С лимита на обезщетенията се постигат три неща - делегира се официална методика за имуществени и неимуществени вреди. Второ - тези лимити са временни. Трето - изясняване на отговорностите - проблемите за обезщетения при смърт не са част от наказателното право.
Според застрахователите обезщетенията няма да намалеят, но ще се изместят от неимуществени към имуществени вреди.
Мотивът на застрахователите да искат лимит на обезщетенията е, че броят на претенциите е плашещ и има твърде много злоупотреби в сектора.
На пресконференцията в БТА беше обявено, че 9 адвокатски кантори разполагат дори с мобилни екипи, които пристигат на мястото на катастрофата дори преди линейката, и срещу пълномощно водят дела, които не са в интерес на самите пострадали. От тях печелят само адвокатските кантори. От АБЗ не пожелаха да посочат конкретни имена, тъй като за това си има разследващи органи, но посочиха, че самата адвокатска колегия се разграничава от тях.
След решението на ВКС от КФН са поискали становище какви резерви трябва да заделят застрахователите за 5-годишен период.
Equinox
на 05.11.2018 в 16:52:14 #2Лакомията на т.нар. "застрахователи" минава всякакви граници. Вече над 3 десетилетия нямам никакво произшествие на пътя, тоест само плащам все по-високи застраховки без да съм получил и лев обратно. Тоест аз плащам обезщетенията на пишлеметата, които карат безразсъдно. Вече 10-на години си правят оглушки за системата бонус-малус, която е единствената справедлива. Не е въпросът дали колата ти е стара или нова, а как я караш.
krasenko
на 05.11.2018 в 15:35:24 #1Гражданска в размер на 1000!!! Депутатите да се вземат в ръце, защото това вече не прилича на нищо. Да вземат да послушат специалистите в областта, защото в противен случай са на път да допуснат голяма грешка.