Конкуренцията на пазара на смартфони притиска сериозно американския гигант Apple, който губи пазарен дял през последните тримесечия. Ето защо компанията е решила да обърне тенденциите с вече познато, но неизползвано от три години лекарство: нов евтин модел.
Според източници на японското борсово издание Nikkei Asian Review това ще се случи през пролетта на следващата година. Целта е да бъдат спечелени нови клиенти в развиващите се пазари, както и в Китай, където Apple загуби позиции заради местни конкуренти като Huawei.
Стратегическият ход идва в отговор на негативни новини през последните месеци. Производителят на смартфони обяви първи годишен спад в продажбите за миналата година, а през лятото загуби световното второ място от китайската Huawei. Това на фона на като цяло спадащ глобален пазар принуждава Apple да търси изход от ситуацията.
Последният "евтин" модел беше iPhone SE, който излезе през 2016 година. Самият шеф на компанията Тим Кук призна преди време, че "цената е фактор" при спада на продажбите на развиващите се пазари. Припомняме, че сред последните обявени модели беше и the iPhone XS Max, чиято цена започваше от 1099 долара - далеч над средната в сектора.
Евентуалното пускане на пазара на нов лоу-кост модел през пролетта може да повлияе значително на продажбите на компания в момент, в който ефектът от флагманите, традиционно пускани през септември, затихва. През 2016-а Apple продаде 30 милиона бройки от iPhone SE и още 10 милиона през следващите 2017 и 2018 години.
Размерът на новия модел ще е сходен с 4.7-инчовият iPhone 8, който беше произведен през 2017 година, казва три източника пред изданието. Той ще притежава повечето от основните компоненти на флагманите, които предстоят да бъдат обявени тази година, но ще заложи на по-евтин екран от течни кристали.