Китайските създатели на компютърни игри през последните дванайсет месеца са заработили от този бизнес на международния пазар около 55 милиарда юана, което се равнява на 8,2 милиарда долара.

Както отбелязва агенция "Синхуа", това е с 14,5% повече от постигнатото за аналогичния предишен период.

Агенцията, позовавайки се на информация от Държавната администрация по печатни медии, радио и телевизия, посочва също така, че местните производители на компютърни игри вече заемат доста добри позиции в редица страни. И то в държави като Япония, Южна Корея и както и в други страни от региона на Югоизточна Азия.

Представител на ведомството коментира пред "Синхуа", че китайските производители независимо от размера на компаниите си, се стремят да излязат със своята продукция извън границите на страната. Някои разработчици се ориентират реализация на международната си експанзия по пътя на сливанията и поглъщанията на свои партньори зад граница.

Снимка 330231

Източник: yutube

Отбелязва се и тенденцията в последно време Китай да става ключов износител на онлайн игри на световния пазар. Китайската продукция придобива все по-голяма популярност в региони като Европа и Близкия изток, както и в Русия.

По данни на анализаторската компания iResearch, китайският пазар на онлайн игри през 2016 година е достигнал обем от $25,7 милиарда.

Най-известни в чужбина са китайските компютърни игри King of Glory, популярна и под името Honour of Kings, на ИТ гиганта Tencent и Perfect World от разработчика Beijing Perfect World.