Human Mobile Devices или HMD - това е компанията, която през последните години свързваме най-вече с едно от най-разпознаваемите имена в сферата на мобилните телефони - Nokia. Тя вече изгражда свой собствен глобален бранд и освен това си партнира с легенди като Barbie и Heineken.
"Възползвахме се от възможността да опитаме да се обърнем към различна аудитория и да ѝ покажем продукти, които са малко по-различни от това, което правехме преди. Изключително сме доволни от начина, по който брандът ни се приема, както и от това, че достигаме до нова аудитория. Нейната обратна връзка е много позитивна. Основното ни послание на Световния мобилен конгрес беше, че ставаме дом на няколко бранда. Имаме не само нашите HMD устройства, но и партньорства като Barbie Flip телефона и "скучния" телефон на Heineken. Имаме и нашите устройства Nokia - този бизнес расте и ще е много важен през следващата година за нас.", коментира пред Money.bg Пол Робинсън, старши вицепрезидент на HMD.
По думите му за HMD приоритет са премиум функционалностите на достъпна цена - например телефото камера или безжично зареждане. Друг важен акцент за компанията е ремонтопригодността на устройствата - при модели като Skyline и Fusion екранът се сменя за между 5 и 10 минути. При други марки това е сложен процес, който отнема поне час и половина.
Източник: HMD
Освен нови технологии, HMD работят сериозно и за това да не бъдем толкова пристрастени към устройствата си. Проектът Better Phone е свързан специално със създаването на устройство, което има най-необходимите функции, но в същото време не ни изолира от околния свят. Догодина го очакваме на пазара, а междувременно, моделите с копчета под бранда Nokia се радват на голяма популярност.
Източник: HMD
Причините са най-различни. Според Робинсън "има една традиционна аудитория от малко по-възрастни хора, които искат просто устройство за обаждания и съобщения", докато при Gen Z движещи сили са както актуалната носталгия по 90-те и 2000-те, така и нуждата да се... "изключат".
Вицепрезидентът на HMD говори за "дигитална умора" - особено след локдауните и коронавируса. Цитира и проучване, според което потребителите на 16-24 години активно търсят начин да си починат от устройствата си.
Източник: GettyImages
"Наше проучване сред 10 000 родители показа, че над 50% от тях съжаляват за това, че са дали на детето си смартфон на ранна възраст. Затова и родителите искат да си върнат контрола и използват по-простия мобилен телефон като първо средство за комуникация с децата си", отбелязва още Робинсън.
Какви ще са ключовите тенденции на глобалния пазар на смартфони през 2025-та година? Отговорът не съдържа мегахерци, мегапиксели и мегабайти.
"От наша гледна точка, виждаме все по-голяма загриженост за ефекта от смартфоните, социалните мрежи и игрите върху младите хора. Ще насочим много от енергията си в тази посока през 2025 г. Правят се все повече проучвания за ефекта от времето пред екрана, за поведението, за ефектите върху представянето в училище. Има все повече действия - от страна на училищата, от страна на правителствата чрез регулации и от страна на самите родители", обяснява Робинсън.
Източник: HMD
По думите му смартфоните вече са извървели "много дълъг път": "Има непрекъснато състезание за мегапикселите в камерите, мисля че те вече са страхотни. Качеството на екраните масово е такова високо, че вече даже не обръщаме прекалено много внимание на тази сфера. По същия начин стои ситуацията и с процесорите и оперативната памет. Това, което си заслужава да погледнем по-сериозно, е самото преживяване, което получаваме от устройството си, а също и софтуерните решения - дали можем да създадем безопасна среда за достъп до интернет и до социалните платформи".
Това не ражда големи, хубави и лесни за рекламиране цифри, но пък ще има дългосрочен ефект. Едно е сигурно - HMD имат нужното самочувствие, за да пробват.