След като временно се изкачи до първата позиция на Стария континент, китайският производител Xiaomi се връща на второто място през третото тримесечие на 2021 г., показват данните на Counterpoint Research.

Xiaomi успя минимално да изпревари по продажби в Европа Samsung през юни, но към септември вече пада на трета позиция заради недостига на полупроводници. През деветия месец на второ място се изкачва Apple.

Снимка 552348

Общо за трите месеца между юли и септември Samsung уверено стои начело с 30,4 процента пазарен дял в Европа, макар че бележи спад от 16 процента спрямо същия период на миналата година. За сравнение, пазарът спада с 1 процент.

Xiaomi държи 23,6 процента и бележи ръст от 51 процента. Apple е съвсем близо - 22,1 процента дял от пазара, а ръстът е 24 процента.

Снимка 552349

Трите други китайски бранда — OPPO, realme и vivo — успяват да постигнат трицифрен ръст в продажбите в Европа, но общо държат под 15 процента от пазара. Делът на Honor и Huawei пък е общо 1 процент.Пазарът изглежда се възстановява от пандемията, но сега страда от недостига на чипове, коментира от Counterpoint Research. Продажбите през периода спадат с едва 1 процента спрямо същия период на миналата година, но намаляват с 4 процента спрямо предходното тримесечие.

Междувременно американският пазар расте с 1 процента спрямо същия период на миналата година. В най-голямата икономика в света Apple държи уверено първата позиция с 42 процента дял, ръст от 3 пр. п.п Samsung също разширява продажбите си с 5 пр. п. до 35 процента. А Motorola се изкачва на трета позиция с 8 процента от пазара.

Ето и каква е ситуацията в глобален мащаб:

iPhone си върна втората позиция, Samsung губи 14% при телефоните

iPhone си върна втората позиция, Samsung губи 14% при телефоните

Пазарът записа първи спад, най-голям е в Централна и Източна Европа