Porsche обяви, че ще инвестира около 24 млн. долара в разработването на е-горива, които са екологично чиста алтернатива на бензина, предаде CNBC. Това обаче не отменя целта на компанията към 2025 г. половината ѝ модели да са електрифицирани.
Ако те успеят да произведат такова, това може да позволи на компанията да продължи да предлага марки икони като 911 с конвенционален двигател с вътрешно горене, вместо да влага средствата в разработване на хибрид или електромобил, който изобщо не дава същото усещане на потребителите.
"Много искаме в бъдеще да продължим да виждаме високооборотни или турбинирани модели като 911, които хората да могат да карат ежедневно, без да изхвърлят емисии от въглероден диоксид", каза директорът по изследванията в Porsche Михаел Щайнер.
Подобно откритие ще спести и милиарди за инфраструктура, защото екологичните горива ще могат да се възползват от съществуващите бензиностанции, вместо да се налага инвестирането и чакането за алтернативни източници за зареждане.
В разработването на такова гориво Porsche ще си партнира с поделението за възобновяеми енергийни източници на Siemens и други глобални компании като AME и чилийската петролна ENAP. Инвестициите им включват и изграждането на завод в Чили, който ще е първата производствена мощност в света за разработване и производство на синтетични климатично неутрални горива.
Прогнозата е той да започне дейност през 2022 г., като именно Porsche ще са основният потребител на новото гориво, като първоначално то ще се използва в състезателните им коли. Самата производствена мощност ще се захранва от възобновяеми енергийни източници, като това е сред причините за избора на Чили като за локацията ѝ.
Производственият процес на екологичното гориво включва използването на водород, въглероден диоксид и много вода. Въглеродният диоксид се филтрира от въздуха и се смесва с водорода от водата, за да се създаде синтетичен метанол, наричан още "възобновяем метанол". Той, от своя страна, се преобразува в бензин посредством технологията MTG (Methanol to Gasoline), която е купена под лиценз от Exxon Mobil.
Така единствените емисии на колите ще са водородите, извлечени от въздуха за производството на горивото. Както всички двигатели с вътрешно горене, вървящите на "възобновяем метанол" ще се нуждаят от смазване.