Технологичният гигант Google обяви официално кога ще блокира напълно и ще спре поддръжката на софтуера Adobe Flash на своите онлайн платформи за реклама.

От 2 януари 2017 г. рекламите във формата Flash няма да са достъпни на платформите на интернет компанията Google Display Network и DoubleClick. Половин година преди това или от 30 юни 2016 г. рекламодателите няма да могат да ползват формата.

Adobe Flash е софтуер, който се използва са създаването на аудио и видео съдържание, игри и приложения. До скоро над 90% от мултимедийните реклами се правеха чрез него.

От Google обаче ще прекрати използването му и ще го замени с по-модерният HTML5, допълва Business Insider.

Месеци наред Flash биваше критикуван заради уязвимост по отношение на сигурността. Преди години обаче приложението бе единственият начин за правене на интересни анимирани страници. Програмата привличаше топ дизайнери за инструмента си за създаване на съдържание – Flash Professional.

В края на миналата година компанията Adobe официално приключи тази епоха, като преименува инструмента, който вече се казва Adobe Animate CC.