Според проучване сред 1000 служители, направено от компанията за мобилен софтуер Good Technologies, почти 70% от хората проверяват служебната си поща преди 8:00 ч. сутринта и около половината влизат в имейла си още преди да станат от леглото.

Работните имейли ще съставляват над 132 млрд. изпратени и получени писма на ден до края на 2017 г., твърди фирмата за маркетингови проучвания в сферата на технологиите Radicati Group.

Въпреки надмощието на имейлите, все повече инструменти и продукти си проправят път и се опитват да се преборят с неконтролируемия скок на имейл трафика, който се задава, пише британският вестник The Telegraph.

Инструментът, който превзе редица офиси през последните години, се казва Slack - приложение за изпращане на съобщения, което работи на телефон, компютър или таблет и създава архив, в който могат да се търсят всички обменени съобщения.

Slack е една от най-бързо разрастващите се стартиращи компании в историята, като в момента има 1,7 милиона активни потребители дневно. Техният брой се увеличава с 40 000 души на седмица. Приложението е увеличило потребителската си база десетократно за 12 месеца.

Фирмата, която е едва на 20 месеца, има годишни приходи от 45 млн. долара, а от нейните инвеститори е оценена на 2,8 млрд. долара.

В самото приложение можете да създавате „канали" за екипа, с който работите, за различни дискусии и проекти. Slack работи с 90 различни услуги, включително Google Docs, Dropbox и Skype.

Главният изпълнителен директор на компанията Стюарт Бътърфийлд твърди, че не гледа на Slack като „имейл убиец", защото според него „имейлът е „най-малкият общ знаменател и пресича организационните граници".

Не всички обаче смятат така. Подкрепената от Goldman Sachs мрежа за съобщения Symphony не само позволява на потребителите достъп до водещи новини от Wall Street Journal и финансова информация от S&P Capital and Selerity, но целта на нейния изпълнителен директор е платформата да убие имейла.

Основното предимство на Symphony е сигурността - всички чатове са криптирани, така че приложението би могло да стане привлекателна алтернатива за бизнеси като инвестиционни банки, адвокатски кантори и здравни служби.

Неотдавна от Microsoft обявиха т.нар. от самите тях „убиец на Slack", но той работи само в рамките на Office 365. Компании като Google, Amazon и Dropbox също планират да предложат алтернативи на имейлите, а и всички от Facebook до Baidu работят по асистент с изкуствен интелект, който може да помага в извършването на администраторски задачи чрез съобщения.

Пълното изчезване на имейлите в краткосрочен план е нереалистична прогноза. Електронната поща ще остане сред начините, по който повечето хора комуникират в личния си живот и архивират линкове, документи и кореспонденции със съобщения за дълго време.

Компании като Slack и Symphony обаче помагат на организациите да стават по-пъргави, да работят в сътрудничество и в крайна сметка да бъдат по-продуктивни.