Приложенията на Google Play са сваляни два пъти повече от тези на Apple през 2015 г. Удвояването на разликата между двата конкурента е сериозна, особено като се има предвид, че през предходната година приложенията за Android бяха предпочетени от 60% от потребителите.

Това означава, че през миналата година Google Play не просто е отчел ръст, но вече надминава като използване софтуера на Apple, пише сайтът Venture Beat.

От друга страна обаче компанията на Тим Кук е генерирала над 70 на сто повече приходи, показва докладът на американския производител за 2015 г. По отношение на печалбата разликата между конкурентите е още по-голяма.

Какво означава това? iOS очевидно е с по-малък пазарен дял от Android, но от друга страна потребителите на тази операционна система харчат повече пари за мобилни приложения.

Данните за миналата година очертават още интересни тенденции. Сериозен принос за успеха на Google Play имат клиентите от развиващите се пазари, като Бразилия, Индия, Индонезия, Турция и Мексико. От друга страна от решаващо значение за iOS App Store са пазарите на Китай, САЩ и Япония.

По отношение на сегмента на игрите за смартфони през 2015 г. няма промяна спрямо предходната. Те продължават да генерират 90% от печалбата на Google Play и 75% от тази на iOS App Store.