Кои интернет компании имат най-голямо влияние в световен мащаб? Едва ли някой би се поколебал да даде отговор на този въпрос – да, това са Google и Facebook. Интересното е обаче, че двете американски корпорации са лидери в различни региони.
Така например „владения” на Google са Северна Америка, Европа и Океания, докато социалната мрежа има много по-силни позиции в Средния Изток, в Северна и в Латинска Америка.
Руският пазар, от своя страна, е свързан най-вече с тяхната социална мрежа, аналогична на Facebook, ВКонтакте.
В Азия има и други държави, в които по-популярни са местни сайтове. Като интернет търсачка в Китай се ползва Baidu, а в Южна Корея – Naver. От друга страна в Япония най-разпространена е Yahoо.
Ето и как изглежда разпределението на силите между гигантите в онлайн средата, показано в картата на Oxford Internet Institute и базирано на данни от 2013 г.:
Източник: geography.oii.ox.ac.uk