Напоследък се шуми доста около виртуалната реалност и потенциала й като ново хардуерно устройство и софтуерна платформа. Технологията, която потапя потребителя в компютърно-генерирана имитация на заобикалящата среда, проектира високо визуална образност в пълно 3D.

Докато технологията досега беше свързана предимно с компютърните игри, платформата предлага нови възможности за видео, онлайн търговия и други.

В нов доклад на BI Intelligence, изданието BusinessInsider предоставя собствени прогнози за приходите от очилата за виртуална реалност и прави приблизителна оценка за средната продажна цена през следващите пет години.

В отчета на изданието се прави предположението, че очилата за виртуална реалност дебютират на потребителския пазар и предстои да стартират задълбочена платформа.

Очаква се поръчките на такива очила да нараснат внезапно до 99% годишен ръст между 2015 и 2020 г.

Поръчките ще създадат пазар от 2.8 милиарда долара до 2020 г. Тази година той е оценен на 37 милиона долара.

Очилата за виртуална реалност сравнително спадат в категорията на потребителска електроника на достъпна цена. Това ще спомогне за възприемането на устройството.
Приспособленията ще бъдат оценени подобно на смарт часовниците и също ще се нуждаят от съвместяване с друго автономно устройство.

Търсенето на очила за виртуална реалност ще се подхранва от игрите както на мобилни устройства, така и на конзоли. В световен мащаб има 1.2 милиарда геймъри, включително почти 1 милиард геймъри, играещи на мобилни устройства. Това създава директен и насочен пазар за този вид технология.

Извън игрите, виртуалната реалност ще бъде важна платформа за стрийминг на съдържание и дори пазаруване. В допълнение към всичко това много потребители твърдят, че пребиваването във виртуалната реалност ще ги тласне повече към пазаруване онлайн, отколкото по магазините.