Случвало ли ви се е да изпитвате трудност да обясните на някого къде точно се намирате?

Британският стартъп What3Words се опитва да отпрати този проблем в миналото. Той е разделил целия свят в мрежа от 57 трилиона малки парцели, всеки от които е свързан с поредица от три произволни думи, пише Bloomberg.

Така туристите в Лондон могат да използват „казино.автобус.колела" (на английски) за по-кратко, вместо „чакай ме на носа на скулптурата на лъва на югозападната страна на Колоната на Нелсън на площад Трафалгар".

Трите думи могат да бъдат разчетени от всеки, който използва приложението.
Истинската ценност на апликацията се крие във възможността да преобразува пазари, на които им липсва точна пощенска система, открити в голяма част от Европа и САЩ.

Около 75% от света страда от непълно адресиране. Това пречи на получаването на стоки, закупени онлайн, дори и в процъфтяващите икономики. По подобен начин стоят нещата и с получаването на спешна помощ.

What3Words може да осигури точно адресиране, без да се чака да бъде разработена държавна система. Всичко, което трябва да направят потребителите, е да „поставят карфица" на мястото, на което са, върху картата - онлайн или в мобилното приложение. Това ще предостави код от три думи, който може да бъде използван от фирмата-доставчик, за да открият точното местоположение на човека. Приложението се свързва с GPS координати, но използва изключително лесен и паметен механизъм.

„Точните GPS координати биха означавали 18 цифри, но искахме нещо, което хората могат да запомнят. Те имат безпогрешна памет за три думи. Речник от 40 000 думи е достатъчен, за да запълни тези 57 трилиона квадрата с уникални комбинации", обясни основателят на What3Words Крис Шелдрик.

Приложението може да бъде използвано и офлайн без интернет връзка. Тъй като се задвижва от алгоритъм, вместо от масивна база данни, апликацията е с малка памет - по-малко от 10 мегабайта.

Стартъпът е събрал 500 000 долара (320 000 паунда) от финансиране от бизнес ангели, сред които е и съоснователят на Shutl Гай Уестлейк.

Приложението вече има и редица партньори, включително навигационното приложение Navmii, бразилският франчайз за доставки Carteiro Amigo, норвежката агенция за картография Kartverket и африканска национална поща.

Очаква се What3Words да има доста по-голямо влияние в държави без адреси, като части от Западна Африка и Латинска Америка.