Най-голямата търговска верига у нас по брой магазини - "Билла България", планира да увеличи с 1/3-та магазините си до края на 2025 година. Това става ясно от стратегията на компанията, представена от изпълнителния й директор Вигинтас Шапокас.

До края на годината дружеството ще оперира с 149 филиала в 46 града в страната, в които влизат 9 от тази година. През 2022 година ще бъдат отворени нови филиали в Перник, Сливен, Карлово и Смолян, като се очакват и 270 нови работни места.

За следващата са планирани още 12 магазина, а за 2024-а и 2025-а - по още 18 на година. Така, в края на периода австрийската верига ще има у нас близо 200 магазина - бройка, която вероятно няма да бъде надмината от нейните конкуренти.

BILLA България откри своя 7-ми магазин в град Бургас

BILLA България откри своя 7-ми магазин в град Бургас

Магазинът ще предложи разнообразен асортимент от над 4500 артикули

Бизнес планът за разширяването на мрежата за продажби ще бъде подкрепен и с инвестиции в размер на около 50 милиона евро, който включва както средства за създаване на нови магазини, така и за реновиране на вече съществуващи. Само през 2022 година са инвестирани 32 милиона за изграждането на новите обекти и за подобряването на 12 съществуващи.

Увеличението на клоновата мрежа идва на фона на значителен ръст в оборотите на дружеството. За първите девет месеца на годината BILLA реализира 22,3% повече приходи от стоки и услуги спрямо същия период на миналата година или 877 милиона лева.

По думите на мениджъра Вигинтас Шапокас българското дружество се нарежда на второ място по финансови резултати в групата на REWE (в нея влизат веригите REWE, BILLA, Penny и IKI, опериращи в 10 държави). Изпреварва го единствено магазините Penny в Румъния.