Намирането на временен подслон за домашния ви любимец би трябвало да е толкова лесно колкото и да си запазите стая в хотел. Това именно е идеята зад Rover, който набра 65 милиона долара, за да разшири бизнеса си за гледане на домашни любимци и разхождане на кучета.

Базираната в Сиатъл, САЩ, компания има значителен вот на доверие от Spark Capital, които са известни с финансирането си на редица успешни стартъпи, включително Twitter и Tumblr.

Мегън Куин, партньор в Spark, коментира пред TechCrunch, че пансионите за кучета са огромен неразработен пазар, а Rover вече е най-голямата компания в света, предлагаща услуги за домашни любимци.

Rover купиха DogVacay по-рано тази година, елиминирайки по този начин най-големия си конкурент. Двете компании си приличаха доста и вече обединиха сайтовете си. Главният изпълнителен директор на Rover, Арън Истърли, се надява, че тази покупка ще помогне на компанията да се разшири международно, особено след като DogVacay доминираше пазара в Канада.

Сайтът на Rover свързва собствениците на домашни любимци с бавачки, които да се грижат за тях, а компанията взема около 22% от цената на услугата. Фирмата представи Rover Go, допълнителна услуга за бавачките на домашни любимци, която им помага да снимат жилището си и да изградят по-добър онлайн профил. Също така прави проверка на тяхното миналото и предлага застраховка.

Въпреки че е главно за кучета, Rover предлага услугите си и за котки и други, отглеждани в клетки, животни. От компанията планират да използват финансирането за разширяване в услуги, свързани със здравето и подстригването на домашни любимци, както и за новия им бизнес за разхождане на кучета.

Според американската асоциация на продукти за домашни животни, разходите по любимците нарастват с всяка година от 1994-та насам и са достигнали почти 67 милиарда в САЩ миналата година.

Инвеститорите са си взели бележка от това и влагат пари също в платформата за проследяване на дейността на животните, Whistle. CB Insight са открили, че финансирането на стартъпи за домашни любимци се е увеличило през последните 5 години.