Spotify Technology представя своята услуга на още 85 пазара в Азия, Африка и Карибите. Този ход ще разшири потенциалния пазар на компанията с около 1 милиард души, пише Bloomberg. За целта компанията официално е добавила поддръжка на още 36 езика в платформата си.
Компанията вече работи в 93 държави и има повече от 345 милиона потребители. По-малко от 20% от тях идват от Азия, Африка и Близкия изток.
Шведската компания се разраства по-бавно от Netflix или YouTube в световен мащаб, отчасти заради музикалните права.
Spotify пусна и нова абонаментна услуга - Spotify HiFi. Тя осигурява на премиум абонатите на определени пазари песни с по-добро качество на звука.
Според главният бизнес директор на Spotify Алекс Норстром компанията ще направи експанзия на пазари в Азия, Африка, Европа и други места по света, а фокусът ще бъде върху Бангладеш, Пакистан и Нигерия, защото имат "най-бързо растящата интернет популация в света". Пропуск в списъка с нови пазари на Spotify е Китай, където компанията си партнира с Tencent Music.
И все пак Spotify не се фокусира само върху музикална си услуга, но и към аудио съдържание от типа на подкастите и аудиокнигите. Spotify вече е домакин на над 2 милиона подкасти, а инвеститорите се обзалагат, че те могат да се превърнат в бизнес за милиарди долари.
Компанията генерира 9,6 милиарда долара продажби през миналата година.