Стартъпът за производство на тоалетна хартия Cloud Paper набра финансиране в рамер на 3 млн. долара по време на последния си рунд, в който се включиха имена като Марк Кюбан, Марк Беньоф от Salesforce, Робърт Дауни Джуниър, Гуинет Полтроу, главният изпълнителен директор на Uber Дара Косровшахи, Аштън Къчър и други, предаде TechCrunch.
Причината толкова много знаменитости да са привлечени от стартиращ производител на тоалетна хартия е, че Cloud Paper обещава, че пази околната среда.
Компанията е основана преди година и половина от Райън Фрич и Остин Уоткинс, бивши служители на Uber. Двамата са се занимавали с логистика, преди да открият, че има по-екологични начини за производство на тоалетна хартия от сегашните, а именно от бамбук.
Причината да се спрат именно на това производство е, че според тях именно тоалетната хартия е сред водещите причини за обезлесяването на глобално равнище. От Cloud Paper дори са провели изследване, че 15% от унищожените гори се изсичат за него, което прави 40 хил. дървета годишно.
"Искахме Cloud Paper да бъде сила на доброто по света", казва Уоткинс. "Искахме да намерим нещо, което има сходен мащаб на пазар като такситата и превозите с камиони, и нещо, което може да окаже наистина голямо въздействие върху общността и околната среда от ден първи."
Те дори представят измерител на това въздействие. Според калкулациите на компанията едно домакинство може да спаси по 250 дървета всяка година, ако премине към бамбукова тоалетна хартия. А като се имат предвид тези спестявания, дейността на производителя генерира два пъти по-малко въглеродни емисии, отколкото спестява.
Изглежда, спасяването на природата си има цена обаче - крайните потребители могат да закупят пакет от 24 рула бамбукова тоалетна хартия в САЩ за 28 долара. Бърз справка показва че в Walmart стойността на еквивалентни пакети конвенционална тоалетна хартия варира между 15 и 25 долара.