В разгара на пандемията от коронавирус потребителите в много страни на света започнаха да се запасяват със стоки от първа необходимост, включително огромни количества тоалетна хартия. Така производителите ѝ претърпяха своя "пир по време на чума", поне през март.
За да се измерят магнитуда на пазаруването, от Statista направиха анализ на приходите, отчетени от производителите в различни страни. Само в САЩ данните показват, че търсенето на тоалетна хартия е нараснало с 60% през март на годишна основа, което е двукратно по-нисък темп от този в Италия, където обаче заразата се разпространи по-рано и значително по-мащабно.
Именно затова в Италия приходите на производителите на тоалетна хартия са нараснали най-много през миналия месец, на годишна основа. Проучването е обхванало общо 16 държави, но ето в кои икономики са лидерите по приходи.
Страна |
Ръст на приходите |
Италия |
140% |
Австралия |
98% |
Испания |
82% |
Великобритания |
80% |
САЩ |
60% |
Индия |
51% |
Германия |
35% |
Франция |
30% |