Търговията с европейски фючърси и опции за дизел процъфтява, откакто руският суров петрол беше изключен от бенчмарка на континента. Това заяви Европейската борса Intercontinental Exchange Inc (ICE).
ICE съобщи, че е е отчетен рекорден интерес на пазара на газьол или дизел, който оперира за месец юни, като открит интерес към опции и тримесечни обеми поставя нови рекорди.
ICE забрани доставката на руско гориво в началото на 2023 г. след тежки санкции от страна на Европейския съюз, а преди това руски варели са доставяни в резервоари за съхранение в Нидерландия и Белгия.
Общото предлагане на класове, включително Brent, Oseberg, Ekofisk, Forties, Troll и сега WTI Midland, почти се е удвоило спрямо преди три години. Сортът Brent представлява приблизително 80% от световната търговия със суров петрол.
От май 2023 г. WTI Midland доминира във веригите. Класът в САЩ е по-евтин.
"Пазарът възприе Midland като резултат от договора за датиран сорт Brent. Ликвидността на спот пазара се удвои с участието на повече компании", коментира пред Reuters Дейв Ернсбергер, глобален ръководител на отдела за ценообразуване и анализ на пазара в S&P Global Platts.
ICO
на 16.07.2024 в 14:02:06 #1Странна статия.........започва с дизелово гориво, а после обяснява какви марки петрол се е търгувал в ЕС!!! Логично е след като става въпрос за дизелово гориво, после в статията да става въпрос за дизелово гориво..........от къде е внесено извън ЕС....и къде е произведено в ЕС. Да не се окаже накрая, че преборихме руския дизел, като внасяме от Индия дизел , произведен от руски петрол.