Италия ще загуби около един милиард евро, след като не успя да се квалифицира за Световното първенство по футбол, пише Bloomberg, като цитира бившият председател на националната федерация Франко Караро.

"Не става въпрос само за продажба на реклама, телевизионни права и продукти, свързани със събитието", казва той, изброявайки още пропуснати продажи на туроператори, оборот за компаниите за залози и баровете и ресторантите в страната по време на мачовете.

Италия няма да участва на Световното първенство за първи път от 1958 г., след като завърши наравно с Швеция по време на квалификациите.

"Отборът ни няма да играе официални мачове до началото на квалификациите за следващото европейско първенство през лятото на 2018 г. Това означава, че останалите приятелски мачове ще носят по-малко интерес и пари на всички нива, включително спонсорство и телевизионни права", допълва Караро.

Във вторник акциите на Puma SE поевтиняха леко. Германската компания е спонсор на отбора. Анализаторът Чен Грацутис посочи, че неуспехът на Италия ще коства на Puma поне 1.5 милиона долара от продажби на екипи.