Няма никакъв спор, че 2020-а беше една година, донесла промени във всеки един аспект от живота ни. Докато едни сектори, като традиционната търговия и туризма бяха сериозно засегнати от пандемията, то други, като електронната търговия преживяха истински бум.
От платформата Visual Capitalist са събрали няколко тенденции, с които могат да бъдат описани последните 12 месеца.
Прекараното време в интернет
Смартфоните започнаха да играят важна роля в ежедневието на всеки през последното десетилетие, като прекараното ред екраните им време към 2018 година възлиза на средно 3,6 часа на човек в Щатите. По време на пандемията то се е увеличило с още 21%.
Гейминг индустрията също записва сериозен пик особено по време на затварянията в отделните части на света. През април продажбите на сектора на годишна база в Щатите са с около 70% над тези за същия месец на 2019 година.
Сериозен ръст е отчетен и при интернет трафика в различните части на света - от 44% такъв за Европа до над 50% в Южна Америка и Азия.
Промените в потреблението
Те могат да бъдат описани на кратко по този начин - почти невъзможност за покупки на място, но възможност за закупуването на почти всякакви стоки онлайн. Така коронавирусът "уби" старите навици и предизвика истинска революция в този сектор.
Един от явните показатели за това какво точно се промени, е бизнесът на Amazon. През третото тримесечие на 2020 година продажбите на компанията достигат 6,6 милиарда долара от 5 милиарда долара за същия период на предходната година.
Работното място у дома
За много от компаниите в световен мащаб работата от вкъщи беше просто изключение до 2019 година. През последните 12 месеца тези нагласи се промениха напълно. След като голяма част от те оставиха служителите си у дома през последните месеци, сега 98% от тях признават, че биха искали да работят от разстояние понякога. Също така вече 82% от компаниите посочват, че са склонни да дадат подобна възможност на служителите си.