Германските марки автомобили са абсолютен лидер в България, поне според търсенията в интернет платформата за търговия OLX. От компанията представиха обобщените данни за 2018 година, според които Volkswagen е на първа позиция с 57% от запитванията в категорията.

Марката е на първо място и в Перник, посочи изпълнителният директор Камен Янкулов, а в областният град най-търсеният модел остава Golf III. В София фаворит е Mercedes-Benz, в Пловдив - Opel, а Audi и BMW водят във Варна и Бургас съответно. В национален мащаб на втора позиция е BMW с 28% от търсенията, а Opel се класира трети с 23%.

По данни на OLX, средната възраст на автомобилите в платформата е 10 години, а средната цена - 7 000 лева, като трябва да отбележим, че те най-вероятно включват и цените на автомобилите, които се продават за части.

Авточастите представляват и стоката с втория най-висок ръст на търсене през 2018 г. - 55%. На първа позиция са недвижимите имоти - цели 86% повишение, но въпреки това те остават на десето място по общи търсения.

На първо са смартфоните, следвани от гуми и джанти, а на трето - игри и конзоли. Авточастите стават и най-предлаганата стока с 58% ръст.

OLX купи руски лидер в онлайн търговията в сделка за $1,16 милиарда

OLX купи руски лидер в онлайн търговията в сделка за $1,16 милиарда

През 2015 година групата придоби 70,4% дял от Avito

При недвижимите имоти 86% ръст отбелязват запитванията за апартамент под наем, а с 59% - за продажбата на апартамент. По данни на компанията, средната цена за наем на тристаен апартамент в София е 990 лева. Друга любопитна статистика е цената на наемите на гаражи и паркоместа - тя се е покачила с 327% за 2018 г.

OLX се похвалиха, че от ноември 2018 г. до януари т.г., за когато има данни, сайтът е номер едно по посещения, според Gemius. За цялата година компанията отчита 4% ръст на обявите до 4,26 милиона и 16% ръст на новите потребители до 353 хил.

В България компанията отчита общо 2,8 милиона регистрирани потребителите, 600 милиона импресии, както и 12 000 нови обяви и 7 000 продажби дневно.

OLX е провела проучване сред потребителите си, според което 45% от тях са похарчили над 500 лева за покупки в интернет, а други 20% - над 1 000 лева.

65% казват, че са похарчили повече от два пъти повече за покупки в интернет, отколкото по физическите магазини.