Положението по британските бензиностанции се изостря все повече. По данни на браншовия съюз "Petrol Retailers Association", който представлява 5500 независими бензиностанции, две трети от неговите членове вече не разполагат с никакво гориво. Търсенето се е повишило с до 500%, казва председателят на организацията Брайън Мадерсън.
По неговите думи, между 50 и 90 процента от бензиностанциите са празни, а останалите скоро ще изчерпят запасите си. Хората от дни панически изкупуват горивото, пред бензиностанциите се образуват дълги опашки.
Последица от Брекзит: няма кой да кара камионите
Причина за дефицита на гориво е липсата на достатъчно шофьори на тежкотоварни камиони, което вече доведе до опразване на рафтовете в супермаркетите. Брекзит накара към 20 000 източноевропейски работници да си заминат, а новите строги изисквания възпрепятстват преселването в страната. Освен това заради пандемията са отменени много шофьорски курсове и изпити. Всичко това в един момент доведе до силно изостряне на проблема с доставките.
В търсене на изход от кризата британското правителство иска наред с другото да издаде работни визи на 5000 чуждестранни шофьори на тежкотоварни камиони. Според Брайън Мадерсън обаче мерките на правителството не са достатъчни. Премиерът Борис Джонсън твърде дълго се противопоставяше на визовите изключения, тъй като една от целите на Брекзит беше да сложи край на свободното придвижване на хора.
Войници зад воланите на камионите
С пакет от мерки правителството смята да даде възможност за полагане на десетки хиляди допълнителни шофьорски изпити годишно. Освен това трябва да бъдат подобрени условията на труд. Предвижда се също така зад воланите на камионите да седнат и войници.
Икономическият министър Куаси Куартенг отмени в неделя вечерта правилата за конкуренцията, за да може браншът с единни усилия да се пребори с дефицита. "Има дългорочни планове за сътрудничество с индустрията с цел поддържане на доставките на горива, за да може в случай на сериозни проблеми да се осигурят необходимите количества", каза Куартенг. Министърът подчерта, че има достатъчно гориво, но призна, че съществуват проблеми с доставките.
Предполага се, че към момента във Великобритания са необходими още около 100 000 шофьори на товарни камиони.