Седем години по-късно Apple си върна първото място в световната класация на най-ценните марки в света, извествайки от него Amazon, сочи годишният доклад BrandZ Top 100 Most Valuable Global Brands.

Стойността на бранда Apple се е увеличила през текущата година с 55% и достига 947,1 милиарда долара.

Google се изкачва на второ място, като стойността на марката нарасна до небесата със 79% до 819,6 милиарда долара.

Междувременно Amazon, миналогодишният лидер , успя да увеличи цената на бранда само с 3%, което свали компанията на трето място в класацията с оценка за 705,6 милиарда долара.

Четвъртото място в този рейтинг е запазено за Microsoft (ръст от 49%, до $611,5 млрд.). А петтото се заема от китайския интернет гигант Tencent, въпреки спада в стойността на марката с 11%, до $214 милиарда

Десетте най-скъпи марки в света също включватсъщо така: McDonald's (+27%, 196,5 милиарда долара), Visa (стойността остана на 191 милиарда долара), Facebook (спад от 18% до 186,4 милиарда долара), Alibaba (спад от 29%, до 170 милиарда долара) и Louis Vuitton (нарастване с 64%, до 124,3 милиарда долара).

Най-бързо растящият бранд е марката Cartier, чиято стойност нарасна с 88% през годината до $10,1 милиарда. Марката YouTube е увеличила цената си с 83%, до $86,2 млрд, а стойността на бранда Tesla се е повишила със 78%, до $75,9 милиарда.

Най-скъпите, най-силните и бързоразвиващи се марки в света през 2022-а

Най-скъпите, най-силните и бързоразвиващи се марки в света през 2022-а

Актуален рейтинг на британската консултантска компания Brand Finance

Тази година 11 нови компании влязоха в класацията, включително Saudi Aramco (веднага на 16-то място с 99,3 милиарда долара), индийската ИТ компания Infosys (64-то място, 33,6 милиарда долара), търговецът Target (90 място, 23,5 милиарда долара) и веригата ресторанти за бързо хранене KFC (95-то място, 22,3 милиарда долара). Инвестиционната банка Morgan Stanley се класира на 100-то място с оценка на бранда от 21,2 милиарда долара.

Общата стойност на стоте марки, включени в класацията, се е увеличила с 23% през годината и възлиза на почти 8,7 трилиона долара, което е нов рекорд.

Класацията на най-скъпите марки в света Brandz Top 100 се съставя от агениция Kantar от 2006 година насам. При съставянето нарейтинга се вземат предвид финансовото представяне на компаниите и отзивите на повече от 4,1 милиона потребители.