Дългогодишният главен редактор на британския вестник Daily Mail Пол Дейкър се оттегля след 26 години начело на втория най-голям ежедневник в Обединеното кралство.

69-годишният Дейкър ще стане председател и главен редактор на издателя на вестника - Associated Newspapers, според съобщение на Daily Mail & General Trust, която притежава и двата бизнеса.

Той обяви, че е решил да "отстъпи от отговорностите на ежедневното редактиране" и ще се оттегли от всекидневника малко преди 70-ия си рожден ден през ноември, съобщават британски медии.

Дейкър е най-добре платеният редактор на вестник във Великобритания, печелейки близо 2.5 милиона паунда през миналата година.

Собственикът на Daily Mail Лорд Родърмиър го определи като "най-великия редактор на своето поколение". Той похвали действията на главния редактор, които успяват да накарат властта да се отчита пред обществото и често определят политическия дневен ред на Острова.

Промяната е част от предаването на Daily Mail на нов редактор, чието име ще бъде обявено скоро. Дейкър ще напусне и борда на компанията майка.

Британският журналист пое управлението на Daily Mail през 1992 г. Той отхвърля офертата на медийния магнат Рупърт Мърдок да застане начело на The Times, вярвайки, че ще има повече свобода в Daily Mail.

"Пол Дейкър има изключителни дарби като редактор, но за съжаление ги използва главно, за да популяризира нетолерантни, ретроградни и разрушителни каузи. Великобритания ще бъде по-добро място без него на кормилото на Daily Mail", смята Брайън Каткарт, професор по журналистика в Университета в Кингстън.

Вестникът, известен с консервативните си възгледи и остър език, дълги години води антиевропейска кампания на Острова. Влиятелният всекидневник и неговият главен редактор имаха основна роля в кампанията за напускане на ЕС, насочвайки общественото мнение в полза на Brexit.

Това предизвика гнева на тогавашният британски премиер Дейвид Камерън, който дори поиска оставката на Дейкър. Все пак влиятелният журналист запази поста си.

Известният със своята прямота Дейкър си спечели репутацията на труден събеседник. "Крещенето създава енергия, енергията създава страхотни заглавия", споделя той пред New Yorker.

Daily Mail е вторият най-популярен вестник във Великобритания след Sun на Рупърт Мърдок. Тиражът му достига върховите 2.5 млн. броя в първите години на 21 век. Настоящият му тираж е около 1.3 млн. копия на ден.