Най-новият албум на британската изпълнителка Адел „25” е продаден в 2,3 милиона копия през първите три дни от излизането на пазара в петък, според данни на международната компания за маркетинг и медиа проучвания Nielsen Music, цитирани от СNN.
Анализатори от музикалната индустрия прогнозират, че певицата може да продаде общо между 2,8 и 2,9 млн. копия през първата седмица от пускането на албума, която приключва в четвъртък.
Така поп-соул изпълнителката почти побеждава рекорда от 2,4 милиона продажби за седмица, поставен от албума “No Strings Attached” на бившата бойбанда *NSYNC през 2000 г. само за три дни. Според специалистите до края на понеделник Адел вече може да държи рекорда.
„Това е албум, който се харесва на всички. Не виждате този тип обем, освен ако даден артист не е докоснал огромна част от населението. Това са числа, които малцина биха очаквали, че ще видим някога отново. С промяната в музикалното потребление през годините да можеш да продадеш над 2 милиона албума само за няколко дни е безпрецедентно”, заяви Дейвид Бакула, старши вицепрезидент в Nielsen Music.
Британската певица е надминала една от най-популярните изпълнителки на днешната музикална сцена – Тейлър Суифт. Адел почти удвои продажбите, които хитовият албум на Суифт „1989” направи – 1,3 милиона бройки през първата седмица от излизането му през миналия октомври.
„25” е третият студиен албум на Адел. Миналата седмица изпълнителката обяви, че няма да пусне музикалния проект в услугите за стрийминг като Spotify и Apple Music.
Оказват се верни очакванията на Адел и музикалния сегмент на Sony Corp., че потребителите от всякакви възрасти ще искат албума на певицата толкова много, че ще отидат до музикалните магазини или ще си свалят албума от iTunes, вместо да го слушат чрез стрийминг услуги, които носят по-ниска печалба за артиста и лейбъла в сравнение с продажбата на записи.