Днес излиза най-новият албум на британската певица Адел, носещ заглавието „25”. Музикалният проект е дългоочакван от многобройни меломани по целия свят, тъй като предишният се появи на пазара преди 4 години. Първият сингъл “Hello” е изключително успешен и се радва на постоянни ротации, а видеоклипът към него се превърна в най-гледания за годината.

Албумът може да бъде намерен в музикалните магазини, както и онлайн в Amazon.com и iTunes. Стотици фенове по света обаче са разочаровани, че тавата няма да бъде пусната в услугите за стрийминг за музика Spotify и Apple Music. Така Адел показва най-голямата си сила: широкия призив.

Британската изпълнителка е една от малкото, чийто чар обхваща всички демографски групи – от тийнейджъри в YouTube и Spotify до възрастни хора, които посещават магазините, в които все още се продават CD-та, пише Blоombеrg.

Адел и музикалният сегмент на Sony Corp. се обзалагат, че потребителите от всякакви възрасти ще искат албума ѝ толкова много, че ще отидат до музикалните магазини или ще си свалят албума от iTunes. Продажбата на музика носи по-голяма печалба за артиста и лейбъла, отколкото услугите за стрийминг.

Прогнозите за продажбите на „25” за първата седмица от излизането на пазара варират до 2,5 милиона бройки. Това би бил най-големият дебют, откакто международната компания за маркетинг и медиа проучвания Nielsen започна да следи продажбите на албуми през 1991 г. Албумът се продава за 11 долара в сайта на Apple за сваляне на музика iTunes.

Преди време Адел влезе в конфликт със Spotify заради безплатната музика. Първоначално тя задържа албума си „21”, защото компанията отказа да ограничи песните само до абонатите, които си плащат за услугата. Американската певица Тейлър Суифт направи същото миналата година с албума си „1989”, въпреки че позволи да се слуша в Apple Music.

„Обичаме и уважаваме Адел, както и нейните 24 милиона фенове в Spotify. Надяваме се, че тя ще даде на всички тези хора възможността да се радват на „25” в Spotify успоредно с „19” и „21” много скоро”, каза компанията в изявление в четвъртък.

Онлайн радиото Pandora, което работи при различни правила от конкурентите си в стрийминга, ще има достъп до албума и ще го предложи на потребителите си до няколко дни.

Логично е услугите за стрийминг на музика да искат звезди като Адел да пускат творбите си при тях. Последният албум на британската певица бе продаден в над 11 млн. копия в САЩ.

За разлика от много други популярни изпълнители сред по-младите слушатели, Адел получава тласък от по-големите потребители. Повече възрастни хора са си купили албуми онлайн и от магазините през 2011 г., благодарение на втория албум на Адел, озаглавен „21”, според анализатора в MusicWatch Ръс Крупник.

Все пак е риск да зачеркнеш стрийминга. По-новите услуги се превърнаха в голям източник на приходи през годините след 2011 г., когато съставляваха едва около 10 на сто. През първата половина на 2015 г. онлайн стримийнгът е нараснал до 32% от музикалните продажби в САЩ, с което компенсира свиващите се продажби на компактни дискове и дигитални сингли, според доклад на Асоциацията на звукозаписната индустрия в Америка.

Именно този растеж обяснява съмненията, които някои анализатори и директори изразяват относно решението на Адел да ограничи достъпа до албума си.