Повече от 40% от потребителите у нас, които пазаруват онлайн, предпочитат българските интернет магазини пред чуждестранните. Дали заради езиковата бариера или заради оскъпяването на доставките от чужбина, на родното залагат 41% от мъжете и 45% от жените в страната.
Това показва проучване на Visa Европа за пазаруването в глобалната мрежа на хората в България, представено на пресконференция в столицата. То включва активните интернет потребители, живеещи в десетте най-големи града в страната, които са на възраст между 18 и 55 години.
Един от най-важните фактори в интернет магазините, който привлича българските клиенти, е безплатната доставка. 63 на сто от сънародниците ни признават, че именно това има основна тежест при избора им на онлайн търговец. На второ място по значение пък е наличието на по-голям брой и повече разнообразни продукти.
По отношение на конкретните стоки, които най-често се купуват през интернет, 60 на сто от българските потребители пазаруват дрехи и обувки. Голям брой от тях или 40 на сто си вземат през онлайн търговци техника, а 39% резервират почивки.
Интересен факт е, че значителна част активните интернет потребители в България избират къде ще почиват през ваканциите си само докато сърфират в интернет. Данните на Visa сочат, че 24% от нашенците резервират почивките си само през сайтове, но едва 12% от тях купуват самолетни билети единствено по електронен път.
Според проучване жените се доверяват на интернет магазини предимно за покупката на дрехи и обувки, докато мъжете предпочитат да пазаруват техника по този начин. Представителите на силния пол от своя страна залагат повече на възможността за заплащане на стоките чрез дебитна или кредитна карта, докато дамите предпочитат наложен платеж.
“Най-силни за онлайн търговците са месеците, които предхождат големите празници – т.е. март и ноември. В последните години общата стойност на електронните покупки в България намалява на годишна база, като сега е около 36 евро. Това означава, че хората използват картите си все повече в своето ежедневие”, обясни мениджърът на Visa Европа за България Красимира Райчева.
По нейните думи за целия Европейски съюз се наблюдава тенденция хората да пазаруват във физически магазини най-често в обедната си почивка през седмицата. За сметка на това те използват за интернет покупки времето, което прекарват в пътуване до работа и от офиса до вкъщи.
Източник: Visa