Ваучерите за подарък са популярен начин за увеличаване на плащанията на служителите в САЩ, особено през последните години. Но много от рецепиентите им изобщо не се възползват от тях, показва ново изследване на BankRate, предаде Zero Hedge.
Всъщност размерът на неоползотворените кредити за пазаруване и ваучери в страната е достигнал впечатляващите размери от 20 млрд. долара, показват данните на компанията. "Ваучерите за подарък и кредитите за пазаруване са реални пари, така че трябва да ги разглеждате като такива", каза главният изпълнителен директор на BankRate Тед Росман.
Според анкетата на финансовата институция една четвърт от интервюираните жители на страната са оставяли подобен инструмент да изтече, без да го използват, докато други 22% са изгубвали получените карти изобщо. Същевременно над 50% от запитаните са посочили, че са притежавали ваучер или карта повече от една година, без да я използват.
Болшинството от участниците в проучването са казали, че все пак са планирали да използват подаръците си в някой момент, като само трета са изтъкнали, че не могат да ги оползотворят преди крайния им срок. "Ако, драги читателю, вие попадате в тази втора категория, все пак има възможности поне да възстановите част от стойността на ваучера. Сред тях са продажбата му на вторичния пазар или даряването му за благотворителност", пишат от Zero Hedge.
Това обаче са относително непопулярни алтернативи, като само 8% от учатниците в проучването са препродавали ваучер, а 23% от тях са го подарявали на някой друг.