Веригата ресторанти за бързо хранене KFC е обвинена, че е виновна за разхищение на храни в Китай, както и в това, че причинява "ненужни отпадъци", съобщава CNN Business. Атаките идват от китайските държавни медии, и от регулатора за закрила на потребителите в страната, който е строго наблюдаван от правителството.

Формалният повод за случващото се е нова промоция на американската компания, която позволява на клиентите да получават много "безплатни" играчки с някои видове менюта. "Това е накарало хората да купуват твърде много храна, често без да искат да я ядат", според острото изявление на Китайската асоциация на потребителите.

KFC направи въпросната промоция като част от кампанията си, за 35 години франчайз в Китай. Тав веригата е собственост на Yum China (YUMC) - китайска компания, регистрирана в САЩ и Хонконг, която управлява още Taco Bell и Pizza Hut в континенталната част на страната.

Играчките се оказаха доста популярни. Според Асоциацията на потребителите някои клиенти са плащали на други хора да ядът храната им, само и само да могат да получат играчка. Но по-големият проблем е, че много други просто изхвърлят храната, която не могат или не искат да ядът.

Няколко души дори са купили повече от 100 ястия наведнъж, като са похарчили почти 10 500 юана (около 1650 долара) в опит да съберат цялата линия, каза пазачът.

"Всичко това очевидно причинява ненужно разхищение на храна, заради прекомерно закупуване",казва регулаторът в своето изявление. И напомня, че миналата година Пекин въведе нови мерки за предотвратяване на разхищаването на храна и призова местните и международните компаниите да помагат за това.

Китайската държава настоява за това потребителите "да не бъдат подтиквани или подвеждани към прекомерна консумация". От франчайза на KFC все още не са коментирали случващото се.