Комисията за защита на конкуренцията продължава своя секторен анализ на пазара на хранителни стоки от първа необходимост, като тя е изискала допълнителна информация от търговските вериги, става ясно от официално съобщение.

Целта на проверката е да се установи защо основни продукти са поскъпнали и дали това е икономически обосновано, или е резултат от антиконкурентни практики.

КЗК глоби BILLA с над 400 000 лева за заблуждаваща реклама на зехтин

КЗК глоби BILLA с над 400 000 лева за заблуждаваща реклама на зехтин

Санкцията е резултат от промоционална кампания

Търговците трябва да дадат следната информация:

  • Пълни данни продажбите и цените на определени продукти от първа необходимост, сред които: мляко, сирене, кашкавал, яйца, олио, брашно, хляб, месо, кайма и минерална вода, за периода от 21 юли до 4 август 2025 г.
  • Информация за провежданите промоции на всеки от посочените продукти от 21 юли до 3 август.
  • Допълнително търговските вериги трябва да представят планове с прогнозираните цени на дребно за разглежданите хранителни продукти, за периода от 5 до 15 август 2025 г.
  • Информация при кои от хранителните продукти предвиждат увеличение на цените до средата не месеца и с какъв процент.

От КЗК се заканват, че при наличие на съмнения за нарушения като злоупотреба с господстващо положение или забранени споразумения ще образуват производства и ще налагат санкции. Те могат да достигнат 10% от годишния оборот на предприятието за предходната година.

КЗК провежда мащабно проучване в сектор "Храни"

КЗК провежда мащабно проучване в сектор "Храни"

Фокус на проучването са основни хранителни стоки, като яйца, мляко и млечни продукти, месо