Общественото жури за избор на ново туристическо лого на България не излъчи финален победител в конкурса, съобщиха от Министерството на туризма.

Днес се проведе тайно гласуване по време на заседание, в което взеха участие 15 членове, сред които представители на медиите, туристическия бранш, маркетолози и ПР експерти.

При първия вот са били получени седем гласа „въздържал се”, седем гласа за вариант едно, който е изцяло типографски и залага на шрифтовата символика в изписването на името България, и един глас за шестия предложен логотип с изображение на лъв.

България избира ново туристическо лого. Вижте финалните варианти

България избира ново туристическо лого. Вижте финалните варианти

Кое Ви допада най-много?

След това се наложил втори тур, при който шестима от членовете на журито подкрепиха първото предложение, а останалите деветима се въздържали. Така мнозинството не излъчило финален победител в конкурса за нов туристически символ на страната.

По време на обсъжданията на вниманието на журито са били представени и резултатите от публичното гласуване на сайта на министерството, които сочат, че над 751 от гласувалите също подкрепят Вариант 1.

Съгласно конкурсната програма този резултат показва, че няма избран победител на този етап, което няма да доведе и до изразходване на средства от страна на Министерството на туризма.

Предвиждаше се избраният победител да бъде поканен да изработи brand book за използване на логото на стойност 10 000 лева.

Припомняме, че само допреди две седмици от общо 183 предложения комисията се спря на седем предложения за ново туристическо лого на страната – всяко с варианти на кирилица и латиница.