Столичната община ще поиска заем от 195 милиона евро от Европейската инвестиционна банка за изграждане на два участъка от третата линия на метрото.

Заемът ще е за срок от 25 години.

Заместник-кметът по финансовите въпроси Дончо Барбалов обясни пред БНР, че заемът ще бъде разделен на две части - едната ще бъде за първия участък на метрото - до "Хаджи Димитър" и ж.к. "Левски", а втората - за участъка до зала "Армеец" и бул. "Цариградско шосе".

Той поясни, че към момента индикативната лихва е 0,99%, фиксирана лихва за целия период на заема.

По негови думи няма специални такси, комисионни, нито изискване за специално обезпечение.

Отпускат близо 13 млн. лв. за третата линия на метрото

Отпускат близо 13 млн. лв. за третата линия на метрото

Строителството на участък от 3 км от "Хаджи Димитър" до "Левски" започва през март

Общата стойност за изграждане на двата участъка е 769 млн. лв., като Столична община ще осигури 409 млн. лв. или 53% от нужните средства. Остатъкът от 360 млн. лв. беше заложен за финансиране от Плана за възстановяване и устойчивост на България. При последната редакция на Плана правителството заложи намаляване на финансирането за метро до 217 млн. лева.

Строителството на 3-те километра от кв. "Хаджи Димитър" до "Левски" започва през март, като първите 12,8 млн. лв. за старта са от бюджета на общината. За участъка от 6 километра през район "Слатина" до бул. "Цариградско шосе" в момента се избират изпълнители.

Двата участъка включват 9 метростанции в два лъча и буферни паркинги. Предвижда се и закупуване на нови метровлакове.

В края на 2025 г. ще е готово новото 3-километрово трасе на метрото

В края на 2025 г. ще е готово новото 3-километрово трасе на метрото

Това съобщиха от "Метрополитен" ЕАД

Трите станции през "Подуяне" са разположени по бул. "Владимир Вазов" - първата е на кръстовището с ул. "Васил Кънчев" до стадион "Георги Аспарухов", втората е на кръстовището с ул. "Витиня", а третата е при ул. "Станислав Доспевски" между "Левски В" и "Левски Г".

6-те километра от другият участък тръгват от ул. "Шипка" при Военната академия през кв. "Гео Милев" и "Слатина", покрай "София Тех Парк" и зала "Арена Армеец" до бул. "Цариградско шосе".

Според Столичната община със завършването изцяло и на третата линия метрото в София ще поеме над 50% от всички пътувания с градския транспорт.