На пазар за над 100 млрд. долара работят луксозните хотели по света според данни на Facts&Factors. Очакването е той да расте със съставна годишна норма на растеж от около 4,95% и към 2028 г. ще е достигнал 160,48 млрд. долара.

Индустрията няма установена дефиниция за "луксозен хотел", но се смята, че тези с 4 или 5 звезди и високо ниво на предлаганите услуги влизат в тази категория.

От 0 до 5 звезди: Каква е разликата между хотелите?

От 0 до 5 звезди: Каква е разликата между хотелите?

Разбира се, понякога реалността не съвпада със стандартите и очакванията ни

Нека да видим кои са основните играчи:

Marriott International, Inc.

  • Произход: Съединени щати
  • Главен офис: Бетесда, Мериленд
  • Година на основаване: 1927
  • Брой служители: ~120,000
  • Приходи: 13.5 милиарда долара (2021 г.)

Marriott International е една от най-големите хотелски компании в света, с разнообразно портфолио от луксозни марки като Ritz-Carlton, St. Regis и JW Marriott. Компанията е известна със своето глобално присъствие и изключителни стандарти за качество.

Снимка 681026

Източник: iStock

Компанията разширява присъствието си на нови пазари и инвестира в нови луксозни обекти. Marriott също така постоянно подобрява своята програма за лоялност, за да предложи на клиентите повече персонализирани услуги.

Hilton Worldwide Holdings Inc.

  • Произход: Съединени щати
  • Главен офис: Маклийн, Вирджиния
  • Година на основаване: 1919
  • Брой служители: ~142,000
  • Приходи: 8.8 милиарда долара (2021 г.)

Hilton Worldwide управлява редица луксозни хотелски марки, включително Waldorf Astoria, Conrad Hotels и LXR Hotels & Resorts. Компанията е известна със своето иновативно гостоприемство и глобално присъствие.

Hilton активно лансира нови луксозни обекти и разширява своята програма за лоялност Hilton Honors. Фокусът е също върху устойчивостта.

На колко години е най-старият хотел в света, който още работи

На колко години е най-старият хотел в света, който още работи

Той е на повече от 1300 години и се намира в Япония

Hyatt Hotels Corporation

  • Произход: Съединени щати
  • Главен офис: Чикаго, Илинойс
  • Година на основаване: 1957
  • Брой служители: ~45,000
  • Приходи: 3 милиарда долара (2021 г.)

Hyatt предлага разнообразие от луксозни хотелски марки, включително Park Hyatt, Grand Hyatt и Andaz. Компанията е известна с фокуса си върху клиентския опит и иновациите в хотелиерството.

Веригата се концентрира върху навлизането на нови пазари и стартиране на нови луксозни обекти, както и подобрения на програмата за лоялност World of Hyatt.

Най-добрият хотел в света за 2023 година

Най-добрият хотел в света за 2023 година

Къде се намира и с какво е най-добър?

Four Seasons Hotels and Resorts

  • Произход: Канада
  • Главен офис: Торонто, Онтарио
  • Година на основаване: 1960
  • Брой служители: ~45,000
  • Приходи: Оценени на 4 милиарда долара (2021 г.)

Four Seasons е световно известна луксозна хотелска верига, предлагаща хотели, курорти и жилищни имоти с висок стандарт.

Снимка 681025

Източник: iStock

Тя също навлиза на нови пазари и поставя акцент върху персонализираните уелнес програми.

Accor S.A.

  • Произход: Франция
  • Главен офис: Иси ле Мулино, Франция
  • Година на основаване: 1967
  • Брой служители: ~260,000
  • Приходи: 2.2 милиарда евро (2021 г.)

Accor е глобална хотелиерска група, която предлага множество луксозни марки, включително Raffles, Fairmont и Sofitel.

При нея голям тласък има в посока дигитална трансформация на услугите.