На пазар за над 100 млрд. долара работят луксозните хотели по света според данни на Facts&Factors. Очакването е той да расте със съставна годишна норма на растеж от около 4,95% и към 2028 г. ще е достигнал 160,48 млрд. долара.
Индустрията няма установена дефиниция за "луксозен хотел", но се смята, че тези с 4 или 5 звезди и високо ниво на предлаганите услуги влизат в тази категория.
Нека да видим кои са основните играчи:
Marriott International, Inc.
- Произход: Съединени щати
- Главен офис: Бетесда, Мериленд
- Година на основаване: 1927
- Брой служители: ~120,000
- Приходи: 13.5 милиарда долара (2021 г.)
Marriott International е една от най-големите хотелски компании в света, с разнообразно портфолио от луксозни марки като Ritz-Carlton, St. Regis и JW Marriott. Компанията е известна със своето глобално присъствие и изключителни стандарти за качество.
Източник: iStock
Компанията разширява присъствието си на нови пазари и инвестира в нови луксозни обекти. Marriott също така постоянно подобрява своята програма за лоялност, за да предложи на клиентите повече персонализирани услуги.
Hilton Worldwide Holdings Inc.
- Произход: Съединени щати
- Главен офис: Маклийн, Вирджиния
- Година на основаване: 1919
- Брой служители: ~142,000
- Приходи: 8.8 милиарда долара (2021 г.)
Hilton Worldwide управлява редица луксозни хотелски марки, включително Waldorf Astoria, Conrad Hotels и LXR Hotels & Resorts. Компанията е известна със своето иновативно гостоприемство и глобално присъствие.
Hilton активно лансира нови луксозни обекти и разширява своята програма за лоялност Hilton Honors. Фокусът е също върху устойчивостта.
Hyatt Hotels Corporation
- Произход: Съединени щати
- Главен офис: Чикаго, Илинойс
- Година на основаване: 1957
- Брой служители: ~45,000
- Приходи: 3 милиарда долара (2021 г.)
Hyatt предлага разнообразие от луксозни хотелски марки, включително Park Hyatt, Grand Hyatt и Andaz. Компанията е известна с фокуса си върху клиентския опит и иновациите в хотелиерството.
Веригата се концентрира върху навлизането на нови пазари и стартиране на нови луксозни обекти, както и подобрения на програмата за лоялност World of Hyatt.
Four Seasons Hotels and Resorts
- Произход: Канада
- Главен офис: Торонто, Онтарио
- Година на основаване: 1960
- Брой служители: ~45,000
- Приходи: Оценени на 4 милиарда долара (2021 г.)
Four Seasons е световно известна луксозна хотелска верига, предлагаща хотели, курорти и жилищни имоти с висок стандарт.
Източник: iStock
Тя също навлиза на нови пазари и поставя акцент върху персонализираните уелнес програми.
Accor S.A.
- Произход: Франция
- Главен офис: Иси ле Мулино, Франция
- Година на основаване: 1967
- Брой служители: ~260,000
- Приходи: 2.2 милиарда евро (2021 г.)
Accor е глобална хотелиерска група, която предлага множество луксозни марки, включително Raffles, Fairmont и Sofitel.
При нея голям тласък има в посока дигитална трансформация на услугите.