Търсенето на частни самолети втора ръка се е изстреляло заради пандемията през второто тримесечие на миналата година, предаде Zero Hedge, позовавайки се на данни на Credit Suisse, BNP Paribas и други банки.
Прогнозата е през настоящата година тази тенденция да продължи да се наблюдава, тъй като все повече компании придобиват летателни апарати заради бавното разпространение на ваксините.
"Пазарът на най-малките самолети е изправен пред силно търсене", каза ръководителят на авиационното поделение на Societe Generale Вернер Славик по време на онлайн конференция. "Миналата година беше много силна."
Освен общото търсене се наблюдава и покачване на броя на институциите, които за пръв път купуват самолет. Техният фокус е именно върху машините с малък капацитет за пътници, докато по-големите аероплани са изправени пред свиващо се търсене, тъй като, изглежда, компаниите искат да осигурят по-лесна възможност за пътуване и социално дистанциране на висшите си служители, въпреки че работата от вкъщи нанесе сериозен удар върху бизнес пътуванията, които само в САЩ са се понижили с 25% през 2020 г.
За сметка на това полетите с частни самолети с туристическа цел се увеличиха, особено на фона на свиването на цените на хотелите и на петрола, които ги превърнаха в много изгодна опция за хората с възможности.
Така данните на Jetnet iQ показват, че праз цялата минала година броят на продадените частни самолети в САЩ е достигнал почти 2,6 хил. единици, като основното търсене е на машини, произведени през последното десетилетие. Новите такива обаче понасят удар и продажбите на Textron се свиват двойно до 132, а на General Dynamics с малко по-малко, но все пак са надолу, до 127 самолета.
Най-голямото покачване на продажбите на частни самолети втора ръка е регистрирано през последното тримесечие. Тогава на много места бяха възстановени затварянията на икономиката и все по-ясно се очерта картинката, че разпространението на ваксините няма да е толкова бързо, колкото мнозина се надяваха.