Японската корпорация Sony е призната за най-уважаваната марка в Азия според проучване на британското делово списание Campaign, съобщава BBC.
Компанията е заела първото място, въпреки хакерските атаки, на които бяха подложени няколко пъти електроните й услуги и изтече информация за личните данни на 100 милиона потребители на PlayStation.
В първата петица влязоха японски и южно корейски фирми - след Sony се наредиха Panasonic, LG, Samsung и Canon. По този начин лидерите в рейтинга запазиха позициите си.
След тях в десетката на класацията местата заеха Apple, Hewlett-Packard, Google, Nestle и Nike.
Интересно е, че нито една китайска компания не намери място сред първите 100. Най-добрата позиция е за производителя на битова техника Haier, класирал се на 102 място.
Сред индийските компании най-високо място е заслужил производителят на млечни продукти Amul, заемайки 89 място в класацията.
Освен това, интересно е, че въпреки бумът на предметите на лукса и разкоша в Азия, нито един представител на бранша не намери място сред 25-те най-популярни марки. Chanel, Rolex и BMW заеха съответно 30, 42 и 49-а позиции. Prada се срина със 100 позиции до 348 място.
Анкетата бе проведена от TNS сред 3322 потребители в Австралия, Китай, Индия, Япония, Хонг Конг, Малайзия, Сингапур, Тайван, Южна Корея и Тайланд.



USD
CHF
EUR
GBP