По три единици ще бъдат обособени в "БДЖ" ЕАД и Национална компания "Железопътна инфраструктура".
Първото предприятие в "БДЖ" ЕАД е за товарни превози, което е печелившо в момента направление. Само за първата половина на годината то е донесло над 12 млн. лв.
Второто предприятие ще обхване изцяло пътническите превози.
Третото предприятие е "Локомотиви", което ще се занимава основно с модернизацията и предоставяне на локомотиви на останалите две.
Целта е ясно да се очертаят финансовите резултати, себестойността на всяка една от дейностите, както и взаимоотношенията между тях, подчерта министърът.
"БДЖ" ЕАД е компанията, която ще координира дейността на тези 3 предприятия.
Също 3 предприятия ще бъдат обособени и в Националната компания "Железопътна инфраструктура" поддръжка на инфраструктурата, телекомуникационно предприятие и предприятие за управление на движението.
Нужни са ни 260 млн. лв. годишно, за да може да гарантираме след 5 г. ново ниво на жп инфраструктурата, каза още министър Мутафчиев.
Юридически цялостното преструктуриране ще стане факт до края на годината.
5
на 06.08.2007 в 14:50:35 #1целта е да се изкара "пътнически превози" на загуба и да се приватизира от някоя мутра без пари