Най-голяма готовност за кандидатстване по еврофондовете имат местните власти, а най-слаба - бизнесът.
Това сочат резултатите от проучване на MBMD и Института за маркетинг и социални изследвания за готовността при усвояването на парите от европейските фондове, проведено в началото на този месец сред представители на бизнеса, журналисти и консултанти.
Намерение за кандидатстване по еврофондовете изразяват 82% от представителите на неправителствените организации, 67% от представителите на местната власт и 47% от представителите на малкия и среден бизнес.
59% от всички групи бенефициенти са оптимисти по отношение на усвояването на средствата от еврофондовете, се казва още в проучването, което беше представено по време на старта на националната информационна кампания за представяне на условията и параметрите за финансиране на проекти от европейските структурни фондове „Бъдете активни".
Тежките бюрократични процедури и липсата на практическа информация за еврофондовете са сред основните трудности при усвояването на средставата.
Сред посочените проблеми, затрудняващи усвояването на фондовете, са също така липсата на средства за проектите, неумението за разработване на проекти и невъзможността за работа в партньорство.
„Вие знаете, че усвояването на средствата от ЕС е двустранен процес. Държавната администрация представя процедурите, но бенефициентите са тези, които трябва да бъдат активни. Те имат възможност със своите идеи и проекти да усвоят този огромен ресурс от 7 милиарда евро за 7 години", заяви Пламен Орешарски, откривайки инициативата.
Кампанията е разработена по начин, който да обясни на разбираем език същността, приложението, механизма на действие и начинът на усвояване на европейските структурни фондове, както и тяхното разпределение като финансов ресурс по Оперативните програми.
Целта на Министерство на финансите е да насърчи активното участие на българската общесвеност в тези процеси, което в последствие да спомогне за превръщането на България в страна с високо качество на живот, основано на устойчиво социално-икономическо развитие.
Информационната кампания „Бъдете активни" ще продължи до края на юни, като през това време ще бъде предоставяна навременна, полезна и пълна информация за процеса на усвояване на средствата от еврофондовете.
4i4o-Skrudj
на 20.03.2007 в 23:41:50 #2Хаха, не е подготвен ли? Охоо, само чака бизнеса да му паднат въпросните фондове...
GeorgiMateev
на 20.03.2007 в 20:27:57 #1Koi biznes da e gotov tochno, che ne razbrah? Toq, deto go reketirat mutrite, ili toq, deto NSBOP go konfiskuva?