Два месеца е срокът, който ГД "ГВА" дава на 5-те карго авиопревозвачи да изпълнят изискванията на Европейската комисия, за да бъдат преразгледани лицензите им и на авиокомпаниите евентуално да бъде възстановено правото да извършват полети в ЕС, Швейцария, Исландия и Норвегия.

Това обяви днес главният директор на ГД "Гражданска въздухоплавателна администрация" Захари Алексиев.

Утре ГД" ГВА" ще предостави на авиокомпаниите пълния списък с изискванията, а те от своя страна трябва да изготвят на тази основа план за действие.

Припомняме, че миналата седмица Дирекцията отне лицензите за извършване на полети на 5 български карго авиокомпании. Ден по-късно ЕК обяви актуализирания си "черен списък" на авиокомпании, които нямат право да извършват полети в рамките на Европейската общност.

Комитетът за авиационна безопасност към ЕК реши да бъде издаден регламент, в който ще се впише следния текст:„На Комисията е предоставена информация от компетентните власти на България относно някои забележки, получени от българските авиокомпании по време на проверките SAFA (инспекция, означаваща проверка на безопасността на самолетите на чужди оператори - система за взаимен контрол).

Българските власти са решили на 21 февруари 2007 г. да изменят незабавно сертификатите за авиационен оператор на пет български карго превозвачи: „Еър София", Хели Еър", „Брайт Авиейшън", „Скорпиън Еър", Вега Еърлайнс". Българските авиационни власти не позволяват оперирането на тези превозвачи в Европейската общност.

В резултат на това, от тази дата до второ нареждане, петте авиокомпании няма да могат да оперират до страни от ЕС, Исландия, Норвегия и Швейцария. Българските компетентни власти се ангажираха да преразгледат тези мерки, съгласно Регламент 21/11, в случай че петте авиокомпании предприемат адекватни коригиращи действия и информират за това. След извършване на проверка и одобрение в рамките на два месеца могат отново да възстановят правата си".

Днес в Министерство на транспорта се проведе среща с представители на 5-те авиокомпании. Според потърпевшите срокът е достатъчен, за да бъдат изпълнени изискванията на ЕК. Някои от наложените мерки са преоборудване на кабините, пребоядисване на самолетите и подмяна на предпазните колани с по-модерни.