За пръв път жените официално заемат водеща позиция като ползватели на интернет в ключова възрастова група. В същото време нет сърфистите с посребрени коси са се засилили дотолкова, че хората над 65 години прекарват повече време онлайн от която и да е друга възрастова група.
Тези данни са взети от официалната статистика на британския регулативен орган Ofcom и са цитирани от Guardian. Преобърнати са традиционните представи за ползващите мрежата.
Ясно е, че никога преди хората не сме прекарвали повече време онлайн и с мобилните си телефони.
Средно 50 часа седмично британецът изразходва за гледане на телевизия, сърфиране в мрежата, звънейки по телефона и слушайки радио. Докато традиционните радио, телевизия и телефон са спаднали като относителен дял в сравнение с 2002, минутите в мрежата са се увеличили над два пъти: средно 36 мин. ежедневно от 14 мин. през 2002.
Великобритания има най-активното интернет население в Европа благодарение на широко разпространената високоскоростна връзка, която с всяка изминала година става все по-евтина.
Не е новост, че бъдещето е в интернет и използването на мрежата все повече ще се увеличава. Новостта е, че собствениците на уеб-сайтове трябва да имат пред очите си нов вид потребител.
Нетът се феминизира. През 90-те мъжете водеха убедително, но тази година жените за пръв път изпреварват мъжете по време, прекарано онлайн. Става дума за категорията 25 до 49 години.
Според Ofcom, част от промяната се дължи на факта, че в интернет има все повече съдържание, съответстващо на младите жени. Дамите в тази възрастова категория прекарват относително повече часове у дома и имат повече време за Интернет.
Тийнейджърките също увеличават присъствието си в нета; това се дължи на многото нови сайтове предназначени специално за млади момичета. Не е изненада, че любими на девойките са социалните мрежи, където те могат да продължат да си бърборят много след края на учебния ден.
Сред другите резултати от изследването на Ofcom изпъква, че 75% от британчетата на 11 годишна възраст си имат собствен мобифон (както и собствен телевизор и игрална конзола). Интересът към компютърните игри и гледането на DVD обаче спада.
Хората на възраст над 55 години слушат повече радио, отколкото същата възрастова група преди пет години. Поразителното обаче е, че третата възраст настъпва към нета. Над 65-годишните, един на шестима, редовно търсят разни неща там, главно новини и локална информация.
Както при мобилните телефони, и в интернет пенсионерите пристигат със забавяне. Но щом се вържат веднъж, те се възползват от заслужената си почивка и прекарват в нета повече от всички други възрастови групи. Така тийнейджърът отделя 25 часа в нета, а пенсионерът - 42.
Така че промяната в аудиторията ще доведе и до промяна в съдържанието, което през годините досега бе изградено с оглед на млад и от мъжки пол юзър.