Медиите няма да имат право да огласяват резултата от президентските избори на 22 октомври преди 20 часа. Това се разпореди Централната избирателна комисия.
Първите данни на социологическите агенции за резултатите от президентските избори ще бъдат огласени след 20.00 ч., когато изборният ден окончателно приключи.
Националните електронни медии поискаха от ЦИК данните да се съобщават малко по-рано от предвидения в закона срок - веднага след 19.00 ч., както беше на парламентарните избори миналата година. ЦИК обаче отказа да допусне тази възможност.
Медиите водят преговори със социологическите агенции за предоставяне на данните от проучванията на изхода на избирателните секции.
БТВ традиционно ще си партнира с "Галъп интернешънъл". БНР преговаря с три агенции - "Витоша рисърч", "Маркет ЛИНКС" и МБМД. БНТ ще работи със "Сова 5" или "Алфа рисърч". Агенция си търси и "Нова телевизия".
Очаква се новата аткракция на "Дарик радио", което вече изведе традицията в ден на избори да полива цветя и да следи растежа им или да прави прозрачни музикални класации.