Ядреният оператор заяви, че двете проблемни АЕЦ Хънтерстон B и Хинкли Пойнт няма да влязат в експлоатация до март следващата година. Датата е най-неблагоприятната в разходно отношение от възможните сценарии. Припомняме, че през ноември възникнаха пукнатини в бойлерните тръби на станциите.
British Energy също така оповести, че по-нататъшните инспекции са изявили малък брой дефекти в изходните отоплителни тръби. Ремонтите в Хинкли Пойнт в Съмърсет са приключили, а сега текат в Хънтерстон в Шотландия. Там е планирано спиране на производството на енергия, въпреки, че това ще се отрази крайно неблагоприятно върху фирмените печалби през следващата финансова година.
Последицата от всичко това е, че British Energy ще загуби девет терават часа произведена електроенергия. Акциите на компанията отговориха на лошите новини, падайки с 35.5 пенса. Надеждите на инвеститорите се разбиха от болезнената реалност, пише британската медия.
След като ремонтите приключат, двете АЕЦ ще работят на 70% от мощностите си. След това компанията ще трябва да реши дали да инвестира по-нататък за привеждането им в 100% производствена мощност, или да ги остави на това равнище.
Високите цени на енергията балансираха до известна степен проблемите на British Energy, след като миналия месец производството падна далеч под поставяните цели. Шефът на ядрения отдел на British Energy е уволнен, като му е изплатена сумата от 1 милион лири стерлинги.
Компетентен източник е казал: „Тези централи са чисто и просто остарели и не са били поддържани адекватно през последните 20 години. Не са били отделяни достатъчно пари и сега се носят последствията от това".
Компанията се надява да извлече печалба от заявената позиция на правителството за ориентация към ядрената енергия, за да се намалят спиралообразно нарастващите емисии на въглероден диоксид във Великобритания. Но печалбите ще дойдат след твърде много време и ще минат поне 10 години, преди да заработи нова АЕЦ на Британските острови. Експлоатационният срок на повечето от АЕЦ на British Energy завършва през 2023.