Дълго чаканата най-популярна и с най-много дестинации нискотарифна авиокомпания Ryan Air няма да оперира от тази година у нас. От министерството на транспорта официално обявиха, че Ryan Air не е заявила полети от и до България за сезон Лято 2007.

Няма заявен интерес от нискотарифни компании до Гърция и Испания (държавите с най-много български емигранти), уточняват от министерството.

България не е въвеждала и няма намерение да въвежда законови или икономически бариери за навлизането на low-cost компаниите на българския пазар, допълват още от транспортното ведомство.

При наличие на трафик и изявен икономически интерес, всяка една нискотарифна компания би могла да стъпи на българския пазар. У нас вече се прилага европейското законодателство по отношение на тарифите, слотовете, лицензите за опериране и правилата на конкуренцията.

Моделът low-cost се развива на базата на чартърните полети, които се трансформират в редовни линии, но на сравнително къси европейски дистанции с постоянен трафик.

Полетите на тези компании са максимално запълнени, тъй като предлагат в пъти по-ниски цени на билетите, за сметка на обслужването, липса на трансферни връзки или комбинирано пътуване с други авиокомпании. Там няма разделение по класи и пътникът сам се справя с багажа си и с връзките между полетите.

Няма реална възможност нискотарифните авиокомпании да обхванат 25-30% от пазарния дял на туристическите и бизнес пътуванията в страната до края на годината, уточняват от министерството на транспорта.

Това заключение е направено на база брой на седмични честоти на полети, типовете използвани самолети и обслужваните дестинации.

За момента авиационните превозвачи, имащи доминиращо положение по своите маршрути, са го запазили( Lufthansa, Air France, British Airways, Austrian).

Въпреки че значително е нараснал броят на редовните линии, по 1/3 от тях летят не повече от 2 авиокомпании. Маршрутите по редовните международни линии с повече от 2 авиационни превозвача не надвишават 10%.

Някои от международните линии като Стокхолм, Копенхаген, Цюрих не са така натоварени и се обслужват само от един превозвач. Тези линии определено не представляват интерес за нискотарифните компании, уточняват от министерството.