Пресата у нас печели от наближаващите избори, заяви Мира Радева, директор на Института за социални изследвания и маркетинг - МБМД. Тя посочи, че най-четените всекидневници са - "Труд", "24 часа" и "Телеграф". Общо 27% са посочили, че най-често четат "Труд", 22% предпочитат вестник "24 часа", а 18 на сто се спират на "Телеграф". Интересното и при трите издания, е че качват своите проценти с наближаването на изборите, коментира Радева.

В същото време "Стандарт" възстановява позицията си от декември 2007 г. и той е предпочитания всекидневник от 9% от анкетираните от МБМД.

Трябва да се отбележи, че броят на нечетящите вестници намалява от 52% през декември месец миналата година до 36 на сто през юни 2011г.

"Труд", "24 часа" и "Телеграф" са лидери и по доверие сред всекидневниците. 21% имат доверие на информацията в "Труд", 18% в "24 часа", а 10 на сто в "Телеграф". Най-често вестниците се четат от работодатели и мениджъри, показва изследването на МБМД.

Най-четеният седмичник е "Уикенд" (17%), а на второ място се нарежда "168 часа" (9%), като при него интересното, е че бележи ръст от 3% спрямо декември 2010 г. Веднага след тях се нареждат "Шок" и "Галерия", като при тях три процента от анкетираните са заявили, че ги предпочитат спрямо останалите седмичници на пазара.

На въпрос на Money.bg - защо безплатният вестник 19 минути присъства само в таблицата по доверие (7%), Мира Радева коментира, че според нея вестникът много често не може да бъде открит. "Аз самата съм искала да си го взема, но се оказва, че се е свършил и никъде другаде не може да бъде открит", коментира тя.

Предпочитан източник на информация обаче си остават телевизиите. Цели 93% от анкетиралите са посочили, че това е най-честия начин, по който се информират за събитията, заяви Мира Радева. На второ място се нареждат вестниците с 43%. По-интересното при тях, е че процентът им нараства от 34 на сто през декември миналата година до 43% през юни тази година. Това освен с наближаването на изборите може да се обясни и със сезонния фактор, коментира Радева. Тя обясни, че през зимата хората са по-склонни да си стоят в къщи и да гледат телевизия, а лятото е предпочитаното време за четене на вестници.

Лидер на пазара на телевизиите си остава bTV, като 91% са посочили именно нея, като най-гледана. След bTV се нарежда "Нова телевизия", като интересното при нея, е че от 66% гледаемост през септември 2008 г., достига до 75% през юни тази година, каза директорката на МБМД. Покачване на процентите има и при БНТ 1, като там ръста е от 44% през септември 2008 г. до 51% през юни 2011 г. Най-голямата изненада при телевизиите идва от National Geographic, като 19 процента от анкетираните са посочили, че предпочитат тази програма за гледане пред останалите.

Ползвателите на интернет се увеличават от 35% през декември 2007 г. на 54% през юни тази година. Най-често посещавания сайт е facebook (16%), а след него се нареждат abv и google с 9%.

Изследването на МБМД е направено в периода от 03.06 до 09.06 тази година, сред 1462 пълнолетни граждани на страната.