По данни на Renaissance Capital, пазарът на водка в Русия, който е вторият по-големина след този в САЩ, ще отбележи 5.8 % годишен ръст в рамките на следващите пет години, благодарение на по-скъпите марки, към които се преориентират потребителите.

Докато в Щатите се очаква продажбите до 2011 да скочат от $15.2 млн на $20.5 млн., в Русия  само за 2006 год. те възлизат на $37.5 млн.

Анализатори коментират, че с нарастването на реалните доходи, потребителите ще продължат да консумират все по-скъпи марки. Както е известно на всички, водката не е просто обикновено алкохолно питие за руснаците. Тя има историческо значение.

След 1999 руският пазар на алкохолни напитки стана най-бързо разрастващия се след този на Индия, като се очаква в близките 5 години да регистрира около 6-7 % ръст благодарение на повишаващите се доходи на потребителите. Средната заплата в Русия отбеляза повишение с 15 % на годишна база през юни, което веднага вдигна продажбите.

Най-скъпата водка на пазара в момента струва 550 рубли (30 лв.), а най-евтината 70(3 лв.). Според Rennaisance пазарът на качествената водка ще нарасне с 5% до 2011. За 2006 год. този ръст е бил 2.3 %. Продажбите на питието формират повече от 90 % от общите продажби на алкохол.

Нелегалното производство, което има около 40% пазарен дял, се очаква да падне на 20 % до 2011 след въвеждането на система за контрол на търговията и дистрибуцията.

Очаква се до 2011 седемте най-големи производители на алкохолни напитки в Русия да увеличат пазарния си дял от 32 на 80 % благодарение на това, че поглъщат по-дребните си конкуренти и се консолидират.