В петък акциите на Yahoo Inc. паднаха с 5% благодарение на статия във Wall Street Journal, в която се твърди, че партньорството на Yahoo! и AT&T за доставяне на Интернет - услуги с обща марка среща проблеми, съобщи San Francisco Chronicle.

Двете компании преразглеждат контракта си, което може да доведе до намаляване приходите за Yahoo от изключително изгодната съвместна дейност: Компанията AT&T заплаща на уеб - портала годишно по $270 милиона за продажбата на DSL Интернет абонаменти на клиенти. Промяната в Интернет - пейзажа поставя ръководството на  AT&T пред въпроса дали подобно заплащане въобще е необходимо.

Разколебаване на партньора идва в лошо за Yahoo време - компанията се опитва да възкреси зле представящия се рекламен бизнес. Акциите на Yahoo са паднали с $1.59, или 5.2% и в петък са затворили на $29.12.

Тери Семел, изпълнителният директор на Yahoo, успокоява, че през годините AT&T и неговата компания вече са преразглеждали договореностите си, така че „взаимоотношенията да бъдат еднакво изгодни за всяка страна". Продължаващите преговори се водели от общата цел да се увеличат икономическите ползи за всяка страна.

Yahoo има редица подписани споразумения с AT&T, включително и планове за реклама по e-mail и Интернет телевизия, които трябва да стартират до края на годината. Продължават дискусиите партньорството да се пренесе и в сферата на мобилните телефони, казват от Yahoo.

Главният оперативен директор на AT&T Рандал Стивънсън твърди, че „великото партньорство" постоянно трябва да работи за адаптация към променящите се пазарни условия и стратегии. „Ние разглеждаме партньорството си с Yahoo като велико партньорство и желаем да продължим да изграждаме нашите допълващи се умения и компетенции".

Споразумението Yahoo-AT&T е сключено през 2001, в зората на високоскоростния Интернет. Името Yahoo е дало на DSL услугата повече маркетингова сила и асоциации с вдъхваща доверие марка.

AT&T сега има 12 милиона Интернет абонати и е в далеч по-силна позиция. Анализатор от Deutsche Bank дори счита, че от AT&T могат сами да продават услугата си и си задава въпроса защо въобще те биха се съгласили да плащат на Yahoo по $3 на месец за всеки абонат.

На всичкото отгоре AT&T могат да „обърнат тоягата" и да изискват заплащане от Yahoo. Google и Microsoft например плащат на медийните и компютърните компании за маркетинг на онлайн услуги на клиентите, същото те могат да предложат и на AT&T.

Договорът на Yahoo и AT&T изтича през април 2008. Анализаторите предупреждават, че Интернет - порталът ще има проблем да обнови сходни сделки с Verizon, с британския телеком BT и с канадския телеком Rogers Communications - тези договорености трябва да се преразгледат през 2008 или 2009.