Toyota обяви, че  вече има 80 000 предварителни поръчки в Япония за новия Prius, отговаряйки на засилващата се конкуренцията с нови хибрид на Honda - Insight, съобщи AP.

Най-големият производител на автомобили в света каза, че има за цел да продаде 400 000 автомобила от модела за тази година в световен мащаб.

Новата кола е в основата на надеждите на Toyoda да превъзмогне свиването на пазара, след като компанията отчете най-голямата си годишна загуба от основаването й през  1937 г.

Сегашният Prius е трето поколение от въвеждането на модела през 1997 г., като в началото на сегашния век се превърна в най-добре продаваният автомобил с хибридно задвижване в света, като до сега са реализирани 1 256 милиона броя, продадени в повече от 40 държави и региони. Новият Prius ще се продават в 80 държави и региони.

Но сега Toyota е изправен пред предизвикателство от Хонда, като цената на Insight е по-ниска,  а и колата излезе на пазара в Япония през февруари. През април, Insight беше класирана като най-продаван автомобил в Япония и за първи път престижното място беше заето от автомобил с хибридно задвижване.

Toyota заяви, че в Япония цените за Prius ще започват от 2.05 милиона йени или около $21 600, което е доста под базовата цена на по-старите модификации от серията.

Но предприемайки необичаен ход, насочен към конкуренцията на Insight, Тойота също така обяви, че ще продължи да продава и по-стария модел на Prius в Япония - най-вече за корпоративни клиенти и отдаване под наем - намалявайки цената му до 1.89 милиона йени, същата цена като на Insight.

В Япония, Toyota се надява да продаде 10 000 бройки от новия Prius за месец, и допълнително 2000 от по-стария и по-евтин модел.

Японското правителство предлага стимули за насърчаване на хората да купуват „зелени" автомобили, които се очаква да помогнат на продажбите на Insight и Prius.

Но Toyota е изправена пред предизвикателства в продажбите на Prius не само заради конкуренцията от Insight, но и заради глобалното икономическо забавяне и спада в цените на петрола.

Въпреки това от японския автомобилостроителен гигант се надяват да успеят да засилят позициите си в сектора, като Toyota обещава, че новият Prius ще гълта средно 1 литър на 38 км.