Малко собственици на автомобили се грижат добре за колите си. Повечето шофьори смятат тези транспортни средства за надеждни и много издръжливи, така че затварят очите си за доста елементарни грешки при експлоатацията . А те от своя страна могат неусетно, но сериозно да навредят на автомобилите.

Снимка 321703

Източник: АutoBild

1. Намалено налягане в гумите

Недостатъчно напомпаните гуми увеличават съпротивлението при търкаляне, което води до прекомерна консумация на гориво. В резултат на това колата се движи по-зле, по-тромава е. Също така при ниско налягане температурата на нагряване на гумите по време на шофиране се повишава значително. Поради това те бързо стават неизползваеми - протекторът се не само се износва по-бързо, но и се поврежда.

Снимка 306423

Източник: iStock

2. Удължени интервали на поддръжка

Сега много производители на автомобили удължават сервизните си интервали. За много марки те са увеличени от 8000 на 10 000 и дори 15 000 километра. И много шофьори ги следват, по някаква причина забравяйки, че интервалите за смяна на маслото и филтрите се намаляват, ако колата работи в трудни условия.

Експлоатацията на автомобил в трудни условия се счита не само за агресивно шофиране или редовно теглене или претоварване, но и шофиране с ниска средна скорост на кратки разстояния, което е особено често при предимно градска употреба на колата.

Добре, нека автомобилът се използва в такива условия. В съвременните модели в края на краищата има електронна система за управление на техническото обслужване. Тя изчислява плановата поддръжка, като взема предвид стила на шофиране, условията на работа и качеството на консумативите и техническите течности. Но не се препоръчва да разчитате изцяло на електрониката. Всъщност, според изследвания, необходимостта от предвиденото техническо обслужване идва по-рано, отколкото автомобила ни съобщава.

Снимка 391907

3. Икономия на консумативи

Струва си да се помни, че интервалите за планирана поддръжка се изчисляват, като се вземе предвид фактът, че в автомобила се използват висококачествени консумативи. Но на практика шофьорите често прибягват до принудителни спестявания. Те не искат да плащат повече за скъпи оригинални части и консумативи и купуват аналози, които са 3-4 пъти по-евтини.

Важно е да знаете, че когато купувате евтини филтри, трябва да сте подготвени за факта, че те ще имат много по-малко филтърен материал. И в резултат на това консумативът може да не издържи 15 000 километра, а ще изисква подмяна след 7 500 километра.

Снимка 246068

Източник: iStock

4. Каране с полупразен резервоар

Шофирането с полупразен резервоар е лош навик. По този начин ние кипваме горивото, изпомпвано от помпата. Температурата става толкова висока, че може да повреди горивната система и да попречи на нормалната работа на двигателя.

Снимка 367978

Източник: iStock

5. Пътуване с ниска скорост

Карането на ниска скорост е полезно само при шофиране през неравности, когато се опитваме да спасим окачването на автомобила. Но не си струва да се движите твърде бавно по равна повърхност. Това вреди на двигателя - елементите му получават твърде голямо натоварване, а периодът на загряване на моторното масло също се увеличава, което намалява живота на агрегата. Освен това шофирането с минимална скорост води до увеличаване на разхода на гориво.

Снимка 312219

Източник: News.bg

6. Натискане на съединителя при спиране на светофар

Не е необходимо да натискате съединителя през цялото време на кръстовища в периода на дълги спирания. Това сериозно намалява живота на коша и диска на съединителя, както и освобождаващия лагер.

По време на дълги спирания, включително на светофари, си струва да превключите ръчната скоростна кутия на неутрална позиция. Ако колата е автоматик, тогава това няма смисъл - просто трябва да държите крака си върху педала на спирачката.

Снимка 564000

Източник: iStock

7. Ръката върху лоста на скоростите

Много водачи на автомобили имат лош навик - докато шофират, те винаги държат дясната си ръка върху лоста на скоростите. И това е голяма грешка. Държането на волана само с лявата ръка силно ограничава управлението.

Освен това, когато ръката ви е върху лоста на скоростите, вие неволно оказвате натиск върху скоростната кутия. И това от своя страна сериозно увеличава натоварването на кутията поради системата от лостове. За да може скоростната кутия да служи дълго време и в случай на аварийна ситуация да можете бързо да реагирате и да задействате волана във всяка посока, винаги дръжте двете си ръце на кормилото.