Щетите върху автомобилната индустрия в Европа, предизвикани от коронавируса, започват все по-ясно да си личат. И последното доказателство за тях е острият спад в продажбите във Франция и Испания, както и предупрежденията, дошли от един от основните доставчици за индустрията.
Броят на регистрираните автомобили във Франция е спаднал със 72% през март в сравнение със същия месец на предходната година. В Испания намалението от 69%, което е под най-сериозното намаление от финансовата криза насам, пише Bloomberg, позовавайки се на представени днес официални данни.
"Много вероятно е продажбите на нови автомобили и камиони да понесе най-големия удар от 1945 година насам", предупреждава анализаторът в Bankhaus Metzler Юрген Пипер.
Заводите и шоурумите на лидерите в индустрията, като Volkswagen, PSA, Fiat Chrysler и Renault затвориха врати в Европа заради разпространението на вируса.
"Април също ще бъде много труден месец, защото населението в много държави остава затворено", предупреждава главният изпълнителен директор на френския производител на авточасти Valeo Жак Ашенбройх. "Трябва да се подготвим за много, много сложни няколко месеца", смята той.
Междувременно от германския конкурент Continental предупредиха, че очакват по-слаби резултати, като над 40% от заводите му остават затворени.
1,1 млн. служители остават вкъщи
Над 1,1 млн. души, заети в автомобилния сектор в Европа, са принудени да си останат вкъщи, след като вирусът накара редица компании да затворят заводите си, пише CNN.
Европейската асоциация на автомобилните производители заяви, че затварянето на фабриките е засегнало около 40% от служителите, заети директно в производство на автомобили в Европа. Епидемията вече е намалила и регионалното производство с 1,2 млн. автомобила.
Автомобилният сектор вече преживят две години на рецесия на продажбите и сега е изправен пред най-голямата криза от 2008 г. насам.Според асоциацията почти 14 млн. работни места в Европа зависят от автомобилното производство.