Германската компания Bosch съобщи, че инженерите ѝ са разработили нова изпускателна система за автомобили с дизелови двигатели, която намалява вредните емисии далеч по законовите нива, които ще влязат в сила през 2020 г. и ще помогне на автомобилните производители да избегнат евентуални забрани в Европа, предава Bloomberg.
Германският гигант - и най-голям доставчик на технология за дизелови двигатели за световни автомобилни производители от Volkswagen AG до General Motors Co., удвоява усилията в борбата срещу намаляващия пазарен дял на дизела. Сривът започна след скандала покрай VW през 2015 г.
Десетки хиляди заети разчитат на технологията. Потребителите обаче все по-често се насочват към бензиновите двигатели, а градове като Париж и Лондон вече обмислят забрани за дизела с цел подобряване на качеството на въздуха.
Автомобилните производители разчитат на дизела, за да посрещнат и отговорят на ограниченията за CO2 емисии, основна причина за глобалното затопляне. Дизелът изпуска далеч по-малко въглероден диоксид, но за сметка на това генерира газове, които създават смог.
Новата технология на Bosch оптимизира топлинното управление на температурите в изпускателната система, намалявайки емисиите на азотен оксид до една десета от законовия лимит. Системата дори запазва емисиите на ниско ниво и при ниски температури.
chanev
на 15.12.2018 в 14:04:49 #3Преди да обявиш ДВГ за мъртъв. Прочети колко е екологично производството на една батерия за автомобил. След това колко е продължителността на живота на тази батерия, след това какъв пробег може да изминеш, какво е необходимо за съхранението и неутрализирането на батерията след края на живота и.. и т.н. И се вижда, че към момента няма реална алтернатива на ДВГ. В момента е много модерно "еко" говоренето и автомобилните производители са принудени да задоволят и този пазарен сегмент.
dad
на 13.12.2018 в 14:50:48 #2Все още може да се разчита на ДВГ-тата.Например ако работи на ацетилен.За гориво се използва карбид.В ацетиленов генератор се получава ацетилен.При изгарянето се отделя карбодиоксид и вода-стара технология в заваряването,защо да не се пробва? Друг вариант, също известен:АЕЦ-ток+ морска вода=водород+въздух=мех.мощност плюс водна пара.
ISIS
на 26.04.2018 в 07:26:48 #1а електричеството с какво ще го правят. Ако е с ТЕЦ, то даже съвременният дизел е по екологичен то електромобила зареден с ток от ТЕЦ.