Един от най-големите производителите на части за автомобили в света си взема сбогом с двигателя с вътрешно горене - машината, която бе в сърцето на автомобилната индустрия повече от век, пише The Wall Street Journal.,

Променяйки изцяло стратегията си за бъдещето, Continental AG заяви в сряда, че ще спре инвестициите в части за конвенционалните двигатели с вътрешно горене заради по-бърз от очаквания спад в търсенето от основните автомобилни производители.

Ходът на базирания в Хановер, Германия производител на гуми, течности, на цялостни задвижващи системи и други важни компоненти показва как по-строгите регулации за вредни емисии движат индустрията към електрическата мобилност.

Continental съобщи, че бордът на директорите е взел решение да се спре експанзията на бизнеса с хидравлични компоненти, като средствата се вложат в инвестиции в производството на компоненти за електромобили.

"Бъдещето е електрическо. Убедени сме в това", казва Андреас Волф, директор на засегната дивизия, която ще бъде реорганизирана под името Vitesco Technologies.

Макар Continental да прехвърля усилията си към електрическата мобилност, компанията засега е решила да не произвежда батерии и клетки, тъй като пазарът вече е наситен с твърде много производители.

Германската компания направи съобщението по време на представянето на финансовия си отчет за трите месеца до края на юни. Дружеството записва 41 процента спад на нетната печалба до €485 милиона и около 1% спад в продажбите до €11,3 милиарда. Слабостта идва от забавянето в автомобилния сектор.

Волф посочва, че автомобилната индустрия още години ще използва традиционните двигатели с вътрешно горене, но за компанията е трудно да оправдае високите разходи за подобряване на компонентите, с което дизеловите и бензинови двигатели замърсяват по-малко.

Остарялата електропреносна мрежа в Швеция заплашва навлизането на електромобили

Остарялата електропреносна мрежа в Швеция заплашва навлизането на електромобили

Продажбите подскочиха с 253 процента, но са нужни инвестиции в мрежата